mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
apkat (48551) skrev:Er skide dyrt. Køb flåede tomater og hvidløg så er det, det samme.
Du kan næsten altid få det for omkring 15 kr. pakken (18,75 kr. literen).
Det er 7 kroner for en god portion, plus pasta for ca. en krone.
Det er da ikke specielt dyrt?
Jakob Jakobsen (48552) skrev:apkat (48551) skrev:Er skide dyrt. Køb flåede tomater og hvidløg så er det, det samme.
Du kan næsten altid få det for omkring 15 kr. pakken (18,75 kr. literen).
Det er 7 kroner for en god portion, plus pasta for ca. en krone.
Det er da ikke specielt dyrt?
Ser det kun meget dyrere. Vil dog stadig mene at flåede tomater er billigere, men besværligere.
500 kr?.. Det var aftensmad + morgenmad til 12-15 dage til to mand ... Hos slagteren vel at mærke ...
- nu kan jeg huske hvorfor jeg godt kan lide at bo ved grænsen!
- nu kan jeg huske hvorfor jeg godt kan lide at bo ved grænsen!
Du kan købe Mou tomatsuppe med pasta til 30 kr. literen. Eller uden pasta til 18,75 kr. literen.
Jeg kan godt selv tilsætte for et par kroner pasta til min suppe :)
Men ja det er billigere at lave det fra en gang dåsetomater, synes bare det er svært at ramme den "rigtige" smag.
Overdrivelse fremmer forståelsen.
Du kan købe Mou tomatsuppe med pasta til 30 kr. literen. Eller uden pasta til 18,75 kr. literen.
Jeg kan godt selv tilsætte for et par kroner pasta til min suppe :)
Men ja det er billigere at lave det fra en gang dåsetomater, synes bare det er svært at ramme den "rigtige" smag.
apkat (48557) skrev:Jeg har engang levet 4 mennesker i 30 år for 50 kr.
http://www.hairbymariasilje.dk/nyhar/crazy-hair/la...
Jakob Jakobsen (48549) skrev:sgt.borup (48546) skrev:... der lige har lagt budget for mad denne måned, 500 bobs, challenge accepted !
pasta, majs og ketchup, med en dåse tun i vand, skinketern eller en hakkebøf kan man leve længe på uden at det bliver alt for kedeligt.
Mou tomatsuppe tilsat pasta-suppehorn, evntuelt med lidt revet ost hvis man er fin på den.
det burde kunne laves for under 10 kroner per mættende portion.
Det skal lige nævnes at jeg har kød til lidt over en måned liggende i fryseren, desuden har jeg også morgenmadsprodukter i skabet for 2 måneder, så denne måned skulle ikke være den allerværste :) foruden det så har jeg 600 kr i overskud til opsparingen, jeg er bare et nærigt svin når det kommer til mad !
Det er jo klart snyd.
Du skal huske at medregne priserne for det du har hjemme, ellers er det jo ikke de 500 kr. du har levet for.
Det er jo klart snyd.
Du skal huske at medregne priserne for det du har hjemme, ellers er det jo ikke de 500 kr. du har levet for.
...der overvejede at klæde sig ud som gud i dagens anledning.
...der dog ikke kunne finde sin usynlighedskappe.
...der dog ikke kunne finde sin usynlighedskappe.
Jakob Jakobsen (48555) skrev:
Jeg overdriver skam overhovedet ikke - vi var nede og handle i tirsdags, og kom af med 480-ish kr ... Købte bl.a. 9 store kylling fileter (forskellig marinade), 1,6 kg død ko (2-4% fedt ofc), 600 g gyros blanding, to store tun-bøffer, 3 poser miniflutes, 3 pakker ris, to poser frosne grøntsager + diverse pålæg og lokumspapir ... Vi købte sikkert også mere, men jeg husker ikke særligt godt - bare spørg Hånter :P
Det er bare meget billigere at handle i tyskland - plus momsen er kun 7% ;)
...Der har tilføjet endnu en funktion til mit "Budget" for at øge min opsparing.
Hver måned bliver der den 1. flyttet 999,99 kr til min opsparing.
Hver måned bliver overskuddet fra måneden inden flyttet til opsparingen
og nu bliver alt efter regningerne er betalt, med undtagelse af 4k flyttet til opsparingen.
Så nu skal jeg se om jeg kan leve for 4k.
umad sgt. Borup?
Har nogen slemme vaner mht. impulskøb. og jeg nægter, så fremt muligt, at købe "Budget" ting og lignende mærker (Budget, Xtra, Rema etc.)
og nu bliver alt efter regningerne er betalt, med undtagelse af 4k flyttet til opsparingen.
umad sgt. Borup?
Har nogen slemme vaner mht. impulskøb. og jeg nægter, så fremt muligt, at købe "Budget" ting og lignende mærker (Budget, Xtra, Rema etc.)
...Der kom igennem at opgradere sin Windows 8 Enterprise Evaluation til en Windows 8 Pro for 229kr.
Næsten smertefrit.
Hvor magten fx havde problemer med at aktivere hans installation, havde jeg problemer med overhovedet at sætte installationen igang. Begge issues var dog nemme at komme uden om.
Anbefalet...
Næsten smertefrit.
Hvor magten fx havde problemer med at aktivere hans installation, havde jeg problemer med overhovedet at sætte installationen igang. Begge issues var dog nemme at komme uden om.
Anbefalet...
....der er skuffet over kæresten åbnede op for en flok yngel i udklædning og gav dem mit slik igår. MIT SLIK! Grrr! Nu kan jeg jo så forvente at ynglen kommer tilbage til både fastalavn OG halloween, takket være ham!
Nu havde jeg ellers ødelagt det så godt for dem ved at lades som om jeg ikke var hjemme sidst, og da de så gik ud af indkørslen og vende sig om for at kigge tilbage på huset (God knows why they did...!), stod jeg fint der og vinker smilende af dem.
...der har bestilt Samsung Galaxy S3 LTE, der ikke har den fjerneste idé om hvornår hun får den, udover "Medio November". Meh.
Nu havde jeg ellers ødelagt det så godt for dem ved at lades som om jeg ikke var hjemme sidst, og da de så gik ud af indkørslen og vende sig om for at kigge tilbage på huset (God knows why they did...!), stod jeg fint der og vinker smilende af dem.
...der har bestilt Samsung Galaxy S3 LTE, der ikke har den fjerneste idé om hvornår hun får den, udover "Medio November". Meh.
Fjolle (48573) skrev:How ? What ? Why?
Installér Enterprise Eval
Hent W8 upgrade Assistant
Kør i kompatibellitet som XP SP3
Så upgrader du en gratis installation til Pro for 229.
Fjolle (48576) skrev:et må jeg gøre når jeg en gang finder ud af hvilken SDD jeg skal have..
Skynd dig, who knows hvornår de får lukket for muligheden. og tilbuddet udløber mig bekendt til nytår.
...Der godt lige ville hvad der ville ske, hvis man klippede 4 AA batterier over, og hældte indholdet i en 70 CL vodka.
Hvilken effekt ville det ha på personerne der drikker flasken?
Da kærestens telefon igår var formodet stjålet, sendte jeg for sjov en sms til den og sagde den kunne byttes for en flaske vodka og 2 kasser øl (Ikke at jeg mener en SG2 er dét værd, men tøsen var knust)
Og efterfølgene tænkte jeg på hvad jeg mon havde i lejligheden der som minimum kunne give banditterne diarré. ^^
Jeg kan se frem til at have MSDN AA/DreamSpark de næste 2 - 3½ år, så jeg tror bare jeg dropper opgraderingen. :)
SlettetBruger (48570) skrev:Har nogen slemme vaner mht. impulskøb. og jeg nægter, så fremt muligt, at købe "Budget" ting og lignende mærker (Budget, Xtra, Rema etc.)
"Budget" ting er ofte de samme varer som "de dyre", bare i en anden indpakning.
Manofsciencemanoffaith (48579) skrev:ofte
Køb du lige en pose budget ærter og sammenlign med en hvilketsomhelst anden pose :P føj det er vammelt, bvadr.
Det er nogen få ting dog, som jeg ved er ens. så dem køber jeg, men jeg vil ikke bruge penge på at teste andre produkter, det må konen gøre :P
Daniel-Dane (48581) skrev:Det gik stærkt.
Dét er heldigvis blot et "kælenavn".
Noget andet er dog at vi går og snakker om, at der ikke behøver gå længe før vi flytter i hus.
På mandag er det 3 måneder siden det blev officielt. >_<
SlettetBruger (48584) skrev:Dét er heldigvis blot et "kælenavn".
Noget andet er dog at vi går og snakker om, at der ikke behøver gå længe før vi flytter i hus.
På mandag er det 3 måneder siden det blev officielt. >_<
Årh den kære forelskelse. Har I også snakket om børnenavne?
NioBe (48585) skrev:Årh den kære forelskelse. Har I også snakket om børnenavne?
Bliver ikke ramt af det der forelskelses værk, min ekskæreste sørgede for at det bliver gemt for min bevidsthed :P. Så det går meget meget rationelt for sig. (Børne-diskussionen er taget, men det er ikke noget der haster, og hvis det sker så bliver det nok adoption anyways)
Min motivation for at flytte i hus:
Husleje i lejlighed bare forsvinder ud i ingenting, hvor man ved at flytte i hus jo får et hus ud af det(med tiden).
Jeg elsker at trække netværks kabler
Jeg mangler plads >_<
Jeg er ikke voldsomt glad for larmen inde i midten af Esbjerg.
SlettetBruger (48570) skrev:...Der har tilføjet endnu en funktion til mit "Budget" for at øge min opsparing.
umad sgt. Borup?
yea, i kinda mad :/
SlettetBruger (48587) skrev:Bliver ikke ramt af det der forelskelses værk, min ekskæreste sørgede for at det bliver gemt for min bevidsthed :P. Så det går meget meget rationelt for sig. (Børne-diskussionen er taget, men det er ikke noget der haster, og hvis det sker så bliver det nok adoption anyways)
Min motivation for at flytte i hus:
Husleje i lejlighed bare forsvinder ud i ingenting, hvor man ved at flytte i hus jo får et hus ud af det(med tiden).
Jeg elsker at trække netværks kabler
Jeg mangler plads >_<
Jeg er ikke voldsomt glad for larmen inde i midten af Esbjerg.
Der kender et vennepar der er smask forelskede i hinanden, og det er så voldsomt at det er til at brække sig over. Jeg skulle sidde og høre på de 2 turtelduer snakke om børnenavne allerede 14 dage inde i deres forhold. Som om at det var helt vigtigt for tøsen at jeg skulle vide hvad de havde fundet af navne.
Jeg har snart 6 år på bagen med min kæreste, jeg er ikke engang kommet så langt som børnenavne.... De kan vente til den dag jeg rent faktisk skal have yngel. Bah, kvinder og deres forelskelses nesting.
Magten (48588) skrev:...der skal til Esbjerg d. 5-7. april.. Så kommer jeg lige forbi og ser huset og hilser på vovsen Porre.
Please do :P
Elskov (48590) skrev:Rationelt? Det er da voldsomt hurtigt at snakke om at flytte sammen :O OG have taget børnesnakken.
At det går hurtigt betyder ikke at det ikke er rationelt :D det var ikke overskygget af hormoner og følelser.
Vi var alligevel sammen hver dag næsten, uden at vi var det mindste træt af hinandens selskab og vi gav hinanden plads til at kunne lave ting alene også så vi stadig havde vores eget liv.
Sammenflytningen var udelukkende for funktion og effektivitets skyld. ikke fordi vi ikke kunne undvære hinanden.
Når hovedet er koldt skal man ikke være bange for at snakke. og ligeså godt finde ud af til en start hvordan ens partner har det med "milepæle" såsom børn.
Det var ikke en "Skal vi snart ha børn!!!??" snak. Men en "Nøj hende med den unge i Føtex var belastende, har du egentlig tænkt over hvor dit biologiske ur står?"
NioBe (48592) skrev:
Der kender et vennepar der er smask forelskede i hinanden, og det er så voldsomt at det er til at brække sig over. Jeg skulle sidde og høre på de 2 turtelduer snakke om børnenavne allerede 14 dage inde i deres forhold. Som om at det var helt vigtigt for tøsen at jeg skulle vide hvad de havde fundet af navne.
.
Gider ikke høre på sådan noget, klisteri skal foregå i privaten.
Elskov (48590) skrev:Rationelt? Det er da voldsomt hurtigt at snakke om at flytte sammen :O OG have taget børnesnakken.
Vi (chefen og jeg) har et vennepar, der efter ca 6-8 mdr flyttede sammen ... I et hus ... Hun flyttede fra O'ense til Tønder, og de købte hus sammen ... Det er nu halvandet år siden, og det går da endnu :)
Vi (chefen og jeg) købte hus fordi der var fremtid, plus 5 år i en lejlighed á 5.000/mdr (+ 1.200 i varme) = mange penge
Desuden, mht børn er det sgu fair at afklare det fra starten, så man ikke går fra hinanden fordi at man ikke kan/vil have børn :)
NioBe (48592) skrev:
Jeg har snart 6 år på bagen med min kæreste, jeg er ikke engang kommet så langt som børnenavne.... De kan vente til den dag jeg rent faktisk skal have yngel.
7 år her - and amen to that!
...der seriøst ikke kan se hvad der sker for ny forelskelses tosser der allerede planlægger liv, børn og bryllup sammen efter første uge.
Hvordan kan man have tid til det?
Jeg må indrømme, at det ikke lige var det jeg havde i tankerne dengang. :P Self man kan da godt snakke lidt om det og høre hvad partneren har af planer.
Men at allerede sidde og glo på hus og finde børnenavne inden de har været sammen i 14 dage er lige vildt nok. Det må sq i sidste ende være et kedeligt forhold hvis man ikke har andet og snakke om....
Jeg flyttede allerede sammen med kæresten efter et forhold på 6 mdr. Det var et impuls tanke vi begge fik da vi begge ville blive smidt ud af lejelighederne efter vi var færdige med uddannelsen.
Vi forventede dog at der ville gå flere mdr før vi ville få noget. Men vores ventetid var max 14 dage til vi fik tilbudt vores lejelighed. Så kan man da ikke sige nej :P
Nu er vi snart ved at være der hvor vi synes at vi skal overveje at få børn. Men skal liiiige på noget skiferie først. Og måske ferie til Australien, og måske det MC kørekort jeg altid har ønsket mig. Og en lille Kawasaki MC. Og bygge færdigt på huset. Og på MC ferie......
Okay jeg får aldrig børn med mine planer...
Hvordan kan man have tid til det?
Jeg må indrømme, at det ikke lige var det jeg havde i tankerne dengang. :P Self man kan da godt snakke lidt om det og høre hvad partneren har af planer.
Men at allerede sidde og glo på hus og finde børnenavne inden de har været sammen i 14 dage er lige vildt nok. Det må sq i sidste ende være et kedeligt forhold hvis man ikke har andet og snakke om....
Jeg flyttede allerede sammen med kæresten efter et forhold på 6 mdr. Det var et impuls tanke vi begge fik da vi begge ville blive smidt ud af lejelighederne efter vi var færdige med uddannelsen.
Vi forventede dog at der ville gå flere mdr før vi ville få noget. Men vores ventetid var max 14 dage til vi fik tilbudt vores lejelighed. Så kan man da ikke sige nej :P
Thoroughbreed (48595) skrev:7 år her - and amen to that!
Nu er vi snart ved at være der hvor vi synes at vi skal overveje at få børn. Men skal liiiige på noget skiferie først. Og måske ferie til Australien, og måske det MC kørekort jeg altid har ønsket mig. Og en lille Kawasaki MC. Og bygge færdigt på huset. Og på MC ferie......
Okay jeg får aldrig børn med mine planer...
apkat (48594) skrev:BTW der er pænt stor forskel på "altid at være sammen" også at bo sammen.
I vores tilfælde var det en kæmpe fordel for hende ikke at ha så langt i skole, så hun crashede hos mig 5 ud 7 dage, allerede efter 4 date.
Da vi så fandt ud af at det kunne give 2x SU at flytte hendes adresse... Voila.
Vi har ikke haft én eneste agressiv diskussion, og tvivler på at det kommer til at ske, venlige henstillinger er vejen frem hvis den sarkastiske advarsel ikke er nok.
Hvis der har været noget der har irriteret mig, så tager jeg altid diskussion med en "virtuel Nina" (dvs med mig selv), for at sikre at den ikke er præget af irrationelle følelser. Det er den eneste voksne, ikke-hippie, måde at gøre tingene på synes jeg. :P
NioBe (48596) skrev:Okay jeg får aldrig børn med mine planer...
Børn er dyre, og der er mange af dem, no worries :P
SlettetBruger (48598) skrev:Børn er dyre, og der er mange af dem, no worries :P
Jeg kan jo altid bare "kidnappe" et styk yngel når de kommer med deres "Slik eller ballade." til halloween eller fastelavn, ha ha.
Så kan de lære ikke og banke på min dør igen.... evarh! Har har har.
Nah, det er nok sjovere med sit eget.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.