I USA har det gennem længere tid været Yahoo!, som har indtaget førstepladsen, når det kommer til antallet af reklamevisninger i deres netværk. Den plads er ifølge analysefirmaet eMarketer dog historie, idet Facebook har overhalet dem.
Da Facebook startede var det meget begrænset hvad man så til reklamer, men især de seneste år er antallet af reklamevisninger vokset voldsomt.
I løbet af 2009 og 2010 steg antallet af visninger med henholdsvis 164,1 % og 117,8 %. For i år forventer eMarketer en samlet stigning på 80,9 %, hvilket vil give dem en markedsandel i USA på 17,7 %, langt over Yahoo!, som vil ende på 13,1 %.
De mange reklamevisninger forventes at generere en omsætning på $2,19 milliarder for Facebook, eller cirka 11,5 millarder kroner.
På tredjepladsen finder man Google, der ligeledes oplever en god vækst, og som næste år forventes at indhente Yahoo! med 12,3 % af markedet, mod Yahoo!s 12,5 %.