Firmaet UberMedia, som blandt andet ejer flere forskellige Twitter-klienter, er angiveligt ved at planlægge et socialt netværk, som skal konkurrere med netop Twitter.
Ifølge rygterne vil UberMedia tage kampen op ved at adressere nogle af de klager, som folk ofte har over Twitter, blandt andet at beskederne er begrænset af en længde på 140 tegn og at hjemmesiden kan være forvirrende for nye brugere.
Forholdet mellem Twitter og UberMedia ser ud til at være anstrengt, da Twitter tilbage i februar lukkede for adgangen til tre af firmaets klienter med en forklaring om, at klienterne brød Twitters regler. Ifølge UberMedia krævede Twitter, at de skiftede navnet på klienten UberTwitter, som derfor i dag hedder UberSocial.
UberMedia selv har udtalt, at de prioriterer at udvikle videre på Twitters platform og dermed bringe flere brugere til det sociale netværk. Rygterne går da også på, at Twitter-konkurrenten skal bruges som en nødløsning, hvis forholdet til Twitter forværres endnu mere.
UberMedias forskellige Twitter-klienter stod ifølge en undersøgelse for 11,5% af alle de tweets, der blev skrevet en af dagene i marts. Specielt UberSocial er populær, da den er den tredje mest brugte metode til at tweete efter henholdsvis Twitters hjemmeside og deres iPhone-app.