mboost-dp1

2 styrer systemmer???

Gå til bund
Gravatar #1 - ZiDe
11. jan. 2004 18:45
Jeg skulle lave en pc for en ven. Jeg startede med at formatter og derefter partificerede om fra NTFS til Fat32.

Så installerede jeg Win Xp, som også virker fint. Men når pc'en nu starter op skal man vælge i mellem 2 styre systemmer. Det ene er win xp og det andne er ukendt. Men er jo kun installeret en styre system.

Hvor da kan jeg slippe for denne menu under opstart???

Håber der er nogen som kan hjælpe!
Gravatar #2 - TWFH
11. jan. 2004 19:03
Boot.ini i roden på C-drevet.
Min ser således ud med kun et OS:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Det hedder i øvrigt "at partitionere" og "han/hun/den/det/jeg partitionerede". Hvorfor egentlig gå fra NTFS til FAT32? Og hvorfor formattere først og derpå partitionere?

Er der i øvrigt ikke en admin der gider fjerne den anden tråd af samme navn/indhold?

Edit: Okay, jeg kan ikke lige få det til at stå ordentligt, den deler lidt sjovt, men du burde kunne fange den :)
Gravatar #3 - hundeboll
12. jan. 2004 01:01
Bare sæt "timeout=30" til "timeout=0", så kan der stå nok så mange styresystemer, men den spørger aldrig... :D
Gravatar #4 - ZiDe
13. jan. 2004 14:50
Okay! Først vil jeg lige sige tak for den fine dansk undervisning. Har sku aldrig været god til det.

Jeg er det sværre ingen ekspert på dette område, så mangler lige lidt hjælp.

Hvad jeg skal gøre er at jeg finder filen ( boot.ini ). Jeg ændre data til Timeout=0 og ikke Timeout=30. Jeg har ikke pcen ved mig, og der går nok et par dage før jeg skal lave dette lille problem. Så vil lige være sikker.
Gravatar #5 - hundeboll
14. jan. 2004 16:29
det burde virke med at ændre timeout til nul, hvis ikke, så skriv igen. Så kommer jeg med den lange, besværlige, men sikre, metode. Det er btw. "point'n'click" :]
Gravatar #6 - runelolk
3. feb. 2004 16:06
Vi fik aldrig svar på hvorfor du valgte at bruge FAT32, NTFS er en del bedre.

Jeg ville tro at du kunne køre "fdisk /mbr" fra en startdisk og så efterfølgende installere winxp fra en CD (boot fra cd'en, evt skal du ændre på boot-rækkefølgen i bios'en). I Xp setup'en ville jeg vælge at slette alle partitioner og oprette en ny NTFS.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login