mboost-dp1

Ati gfx på bærbar i Gentoo?

Gå til bund
Gravatar #1 - andresen
3. okt. 2005 22:29
Er der nogen, der har fået 3d rendering til at fungere i Gentoo. Har en Acer Travelmate med Ati Radeon 9000 Mobility gfx. Har efterhånden prøvet en del forskellige metoder, men det er ikke lykkedes at få det til at virke. Hvis nogen har fået det til at virke, vil jeg gerne vide hvordan. Understøttet i kernen eller separat? Ati driver elle Dri? Hvis nogen tilmed er i stand til at skrive en guide vil jeg være taknemmelig. :)

*edit*
Jeg ved godt, der er en del guider derude, men de er alle fejlet på den ene eller anden måde for mig. Det er dog et stykke tid siden jeg sidst forsøgte (og opgav). :(
Gravatar #2 - KozmoNaut
11. okt. 2005 15:53
Jeg har snuppet DRI med i kernen, og 'radeon'-driveren i Xorg (ikke den i kernen).

Det virker med mit 7500, men jeg ved ikke hvordan understøttelsen er mht. nyere kort.

Jeg har hørt noget om at man ikke kan suspende hvis man bruger de binære drivere direkte fra ati, men det har jeg ikke undersøgt nærmere.
Gravatar #3 - andresen
12. okt. 2005 21:55
Nu lykkedes det endeligt. :D
Med DRI understøttelse fra kernen. Det viser sig, at være meget vigtigt at agpgart og intel-agp kernemodulerne bliver loadet før drm og radeon kernemodulerne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login