mboost-dp1
Blank skærm i Windows
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Heya
Mit system har her på det sidste fået en tendens til at efter 'loading skærmen' til Windows slukker skærmen før jeg når til logon-boksen i XP, dvs. sort skærm.
Det virker fint hvis jeg går i fejlsikret, dvs. min umiddelbare tanke er at der er tale om en software og ikke en hardwarefejl.
Kører med et Radeon 9600XT med Catalyst 6.3 på et A7N8X motherboard
Mit system har her på det sidste fået en tendens til at efter 'loading skærmen' til Windows slukker skærmen før jeg når til logon-boksen i XP, dvs. sort skærm.
Det virker fint hvis jeg går i fejlsikret, dvs. min umiddelbare tanke er at der er tale om en software og ikke en hardwarefejl.
Kører med et Radeon 9600XT med Catalyst 6.3 på et A7N8X motherboard
Har du lige opdateret drivere? Hvis du har, så prøv evt. driver roll-back (kan ikke huske hvad det hedder i dansk windows XP), mener at du finder det ved at højreklikke på dit grafikkort (under enhedshåndtering) og tage egenskaber, og så under opdater driver kan du finde det. Det geninstallerer den driver der sidst fungerede korrekt (mener jeg). Jeg sidder ikke ved en windows maskine lige nu, så kan ikke tjekke efter om det er der det ligger.
Ellers vil jeg foreslå at du, i stedet for at vælge "Start windows i fejlsikret tilstand" vælger "Sidste kendte konfiguration hvor systemet fungerede". Eller sådan noget lignende.
Hvis du ikke lige har opdateret drivere kunne du evt. prøve det. Det skulle bare være mærkeligt at de gamle drivere pludselig skulle være skyld i det, men jeg tror at det altid, er et forsøg værd at opdatere diverse drivere.
Eller så prøv evt. en anden skærm eller grafik kort. Det er mine bedste råd.
Ellers vil jeg foreslå at du, i stedet for at vælge "Start windows i fejlsikret tilstand" vælger "Sidste kendte konfiguration hvor systemet fungerede". Eller sådan noget lignende.
Hvis du ikke lige har opdateret drivere kunne du evt. prøve det. Det skulle bare være mærkeligt at de gamle drivere pludselig skulle være skyld i det, men jeg tror at det altid, er et forsøg værd at opdatere diverse drivere.
Eller så prøv evt. en anden skærm eller grafik kort. Det er mine bedste råd.
Njaeh, tror simpelthen kortet er krøllet helt eller delvist af, lavede samme trick i VGA mode tidligere i dag.
Og det var noget skidtet begyndte på spontant, opdaterede til Catalyst 6.3 da de kom ud, og der var ingen problemer før for et par dage siden - nå men hvad, Budstikken kommer med et nyt mellem 16 og 20, så det går nok, i mellemtiden må det her afdankede Matrox kort trække læsset.
Ærgerligt at det mest grafikkrævende spil det kan trække er Minestryger ;)
Og det var noget skidtet begyndte på spontant, opdaterede til Catalyst 6.3 da de kom ud, og der var ingen problemer før for et par dage siden - nå men hvad, Budstikken kommer med et nyt mellem 16 og 20, så det går nok, i mellemtiden må det her afdankede Matrox kort trække læsset.
Ærgerligt at det mest grafikkrævende spil det kan trække er Minestryger ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.