mboost-dp1

CD-ROM læsevanskeligheder

Gå til bund
Gravatar #1 - Gruesome
15. aug. 2003 16:43
Efter at have installeret et program fra CD har mit CD-Drev stoppet med at virke. Når jeg lægger en CD i står den bare og prøver at læse (LED'en blinker i vildskab) den, men den finder ikke noget. Jeg har prøvet at putte en rense-cd i, men det har ikke hjulpet. Skal man til at ha' drevet åbent for at rense den manuelt eller kan der være noegt helt andet i vejen?
Gravatar #2 - DetVarSoerens
16. aug. 2003 09:31
Det kan være mange ting!!
Men det kan også være en stor fordel at rense det rigtigt ved at åbne drevet og med en vatpind rense laseren med noget væske til det!(evt. brille rens) Så er der en god mulighed for at det kommer til at virke igen...

Mvh.
Søren
Gravatar #3 - ZOPTIKEREN
16. aug. 2003 09:55
så vidt jeg husker havde en af mine kammerater det samme problem da han installerede "pinnacle studio 7" på hans computer. Han kunne heller ikke emulere et cd-rom drev med deamon tools. Hans computer var lige reinstaleret så han brugte bare det første windows gendannelsespunkt til at gendanne windows, så var cd-drevene der igen.
Gravatar #4 - Gruesome
26. aug. 2003 09:00
Daemon tools virker nu fint. Jeg vil ikke åbne drevet i tilfælde af at jeg nu skulle finde kvitteringen, men det bliver nok den sidste løsning inden der skal investeres i et nyt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login