mboost-dp1

Compaq Contura 430c - prob. med tændingsmekanisme

Gå til bund
Gravatar #1 - Ajax
14. apr. 2001 10:43
Compaq Contura 430c - prob. med tændingsmekanismeJeg har en gammel bærbar Compaq Contura 430c som til tider ikke vil tænde.. Dette gør sig gældende selvom der er tilsluttet til el-nettet(ac-adapter) eller selvom der sidder et batteri i maskinen...
Somme tider tænder den uden problemer, og når den først er tændt, kører den fino fino, indtil næste gang den skal tændes.. Og det har ikke noget at gøre med om batteriet er ladt op, det har jeg forsøgt 1000 gange.. (og ac-adapteren sidder jo også tilsluttet)
Jeg har forestillinger om det måske er batteriet der er for gammelt, og derfor giver ustabil drift (PC'en er fra '96)..

Jeg håber nogen kan give mig en ide om, jeg skal ud og købe et nyt batteri, eller om der er andre løsninger..

-På forhånd Tak.
Mvh.
Lars
Gravatar #2 - Miklos
14. apr. 2001 15:57
HmmJeg har selv haft et lign. problem med en Contura jeg har haft og Compaq havde ingen løsning på problemet.
Gravatar #3 - Ajax
15. apr. 2001 01:10
æv :-(Ja, det er sgu trist, jeg er også selv rimelig meget på bar bund..!
Gravatar #4 - Guezz
16. apr. 2001 13:05
en mulig lønsningHej du kan evt prøve at blæse den ren for støv ! , det har jeg før set løse problemet med at en compaq ikke vil tænde , dog har jeg kun set det virke med deres Deskpro 2000/4000/6000 serier , men det var da et forsøg værd.
Gravatar #5 - Ajax
9. maj 2001 12:32
Hovedværket var røget sig en tur..Hej allesammen... tak for jeres forslag men det viste sig at hovedværket var røget..! Og det skulle compaq have 5000kr. for at skifte så var det lidt ligemeget eftersom den bærbare pc kun er cirka 1000-2000kr. værd..! :-(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login