mboost-dp1

computer gik ned!

Gå til bund
Gravatar #1 - oBeZz^
28. dec. 2003 19:23
Har endelig fået min computer oppe at køre, Har så gjort følgene:

1) Installeret Windows 2000 pro
2) Installeret Lyddriver, gfx driver, netkort. osv...
3) kørt en upgrade fra Windows 2000pro til WinXP pro
4) Derefter har jeg lige kørt Windows update...

Da jeg så følgene skulle spiste efterladte jeg computeren tændt, den var lige blevet færdig med windows update... Efter jeg havde spist, vendte jeg tilbage til computeren, skærmen var nu sort, og oppe i venstre hjørne var der en _ der stod og blinkede...

Jeg tænkte den nok havde lavet en fejl! Og restartede den efter jeg havde ventet 2-3 min uden nogen ændring...

Computeren starter og spørg om jeg vil starte i fejlsikeret tilstand, sidste instillinger hvor den kørte optimalt eller start windows osv...

Jeg valgte fejlsikeret tilstand, og der blev sort igen med en _ oppe i venstre hjørne der blinker...

Det gør den med alle de ting jeg vælger! Kan ikke starte computeren op med en CD eller diskette... Dvs. jeg kan ikke reinstall windows eller noget...

Nogle der har et forslag?

Computer spec's:
.ThemalTake Kabinet
.Asus P4C800-E Deluxe
.Pentium IIII Processor 2,6 ghz
.2x 256 Kingston DDR ram
.120 GB Seagate HD
Gravatar #2 - Cyrack
28. dec. 2003 22:11
Hvad sker der rent faktisk når du smider en cd i? Har du valgt at den skal boote fra cd som første enhed, og ikke hdd? (Har selv lavet det nummer, meget dumt...)
Gravatar #3 - DUdsen
29. dec. 2003 01:07
normalt kan man under boot komme ind i bios setup og ændre den instilling.
hos mig er det alt + F2 og man skal holde dem nede lige inden den skal til at boote OS'et.
Gravatar #4 - oBeZz^
29. dec. 2003 04:57
Er ved at geninstallere windows igen, denne gang uden upgrade(beholder WIN2000 pro) der var ikke andet at køre!

Det jeg gjorde var:
1. Load BIOS defaults
2. CD rom drev som primary boot device
3. Formater og partitioner
4. Installer windows 2000 pro
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login