mboost-dp1

Computer hakker/kører underligt

Gå til bund
Gravatar #1 - Splax
2. jan. 2006 10:31
Hej alle!

Jeg har et problem med min laptop. Når jeg sidder og koder, surfer på nettet eller andet som kræver at jeg skriver en del, er det som om min computer hakker/halter efter.

Kursoren kører fint til at starte med, men så kører den langsomt efter nogle tegn og kan slet ikke følge med. Til sidst kommer resten af det jeg skriver på et split sekund.

Nogen som har ideer til hvorfor den gør sådan? Den er testet for virus, spyware, adware. Jeg har haft gang i HijackThis, og der er ikke noget som vækker min opsigt.

Specs på laptop:
IBM T40P
1.6 Ghz Pentium M (Centrino)
1.5 GB DDR ram
40 GB hdd.

Disken har været brugt MEGET. Har nok flyttet 1 TB ud og ind på den, samt formateret en del gange. Kan det være disken som spiller mig et pus?
Gravatar #2 - tgr
2. jan. 2006 21:59
Prøv at disable security chippen i bios, den har voldt mig en del problemer på min x41.

Ellers kunne det godt lyde som et varmeproblem, hvis det ikke er disken som du selv nævner.
Gravatar #3 - Splax
4. jan. 2006 11:18
Security chippen er disablet, har aldrig set formålet for den til mit behov :-).

Varme problem? Den havde jeg ikke tænkt på... Måske jeg skulle skille de hele lidt af og se om blæseren drejer rundt, samt om der er støv og skidt.

Det underlige er bare at den ikke laver noget som belaster den og derfor er på minimum belastning. Plus at det kun opstår i perioder...
Gravatar #4 - tgr
4. jan. 2006 12:51
Du kunne prøve at oprette et forumindlæg på et uofficielt Thinkpad forum og se om de kan give dig nogle svar der. Da jeg søgte derinde, gav det umiddelbart intet resultat med varmeproblemer og din model - men jeg tror de er mere kvalificeret til at hjælpe dig derinde :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login