mboost-dp1

Computer problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - inflector
17. nov. 2003 20:38
Jeg har mildt sagt haft problemer med min computer og jeg ville lige høre om der er nogle hajer herinde, der måske kan hjælpe mig.
Men here goes:
Jeg købte for nogen tid siden ny computer og jeg har stort set ikke haft andet end problemer med den. Jeg købte i første omgang 256 ddr ram (kan ikke lige huske fabrikant), et asus a7n8x motherboard og en amd Athlon 2800+. I forvejen havde jeg et geforce ti 4200 i min computer. Jeg og en kammerat skiftede selv de gamle dele ud og i første omgang kørte det rimeligt fornuftigt. Men så meldte problemerne sig.
Computeren begyndte fra tid til anden at slukke, men vel at mærke kun når jeg spillede. Det blev værre og værrer og jeg kunne faktisk ikke spille på den mere. Jeg åbnede til sidste kabinetten og undersøgte det nøje og fandt til sidst ud af at blæseren på mit grafikkort var defekt. Jeg fræsede ind til forhandleren, men på grund af noget polymik omkring hvem der skulle fixe det, ville der gå ret lang tid inden jeg fik det igen (4-8 uger). Jeg kan ikke undvære min computer i så lang tid, på grund at mit arbejde, som faktisk kræver en computer ved hånden. Så jeg købte et nyt grafikkort (ati readeon 9600) og smed det i min computer, rimeligt overbevist om at mine problemer ville være løst, Men nej!
Det gør stadigvæk det samme, jeg har sågar smidt en ny strømforsyning i den, da den jeg havde var en 4-5 år gammel og jeg tænkte det måske kunne være derfor. Men nej! Den slukker stadigvæk, men vel at mærke kun når jeg spiller, aldrig i windows.
Jeg har hentet de nyeste nforce 2 drivers (3.13) til mit bundkort, alle opdateringer fra microsoft og de nyeste drivers(3.9) til mit grafik kort. Jeg kører windows xp professional. Jeg har desuden prøvet geninstallation, men den slukkede også under det :(
Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe :) Jeg har overvejet at smide den ind til forhandleren, men eftersom der raskvæk kan gå nogle uger inden jeg får den igen, har jeg ikke den vilde lyst til det...

På forhånd tak
Gravatar #2 - nightH
17. nov. 2003 23:25
hmm... hvad mener du med "slukke" ?? reboot eller slukker den helt ??

anyway, jeg har 2 ting som jeg syntes at du tjekke.
1. har dit bundkort indbygget en eller anden form for "anti-burn shield" (ie beskyttelse af CPU), der er typisk en indstilling i BIOS du kan stille på. kik på hvad temperaturen er i bios lige efter at den "slukker". den bør ligge på 4x-5x grader (den begynder at blive kriminel hvis den er 6x grader.)
Gravatar #3 - TWFH
18. nov. 2003 11:51
Tror måske dit grafikkort har det for varmt - hvilken CPU-blæser benytter du, hvilke andre køleanordninger (ekstra blæsere, etc.) har du installeret, og hvor varmt bliver det i selve kabinettet?
Prøv evt. at køre uden siden på kabinettet (hvis muligt), og prøv så igen at køre et spil. Hvis den arter sig har du fundet dit problem, og skal så overveje hvordan du får den varme luft inde i kabinettet ud.
Kommer Windows forresten med en fejlmeddelelse i stil med "driveren til en hardwareenhed forårsagede en kritisk fejl blablabla" når det starter op efter en crash?
Gravatar #4 - Bubel
18. nov. 2003 13:11
Har været ude for et bundkort med fejl der lignede dette problem.

Fik det byttet uden de store dikkedarer derefter fungerede alt perfekt.
Gravatar #5 - inflector
18. nov. 2003 17:25
Tak for rådene indtil videre jeg rodder med til, men det virker som om at den er blevet mere stabil efter at jeg har pillet siderne af kabinetten og skruet op for blæseren :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login