mboost-dp1

DCHP winxp og adsl modem *skumle*

Gå til bund
Gravatar #1 - Piece
18. apr. 2002 20:58
Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg gør galt.

Min computer med winxp kan.... nogle gange komme igennem til, (hvor de nu end bliver tildelt hos TDC) og hente min faste ip, men den nægter at gå på internettet. Jeg kan intet pinge bortset fra kortet selv.... heller ikke gateway'en. Ud over dette melder computeren nogle gange at den ikke kan få fat i dhcp'en når jeg prøver at renewe via ipconfig.

Sætter jeg min notebook (win2k) til adsl modememet er der ingen problemer.
Btw jeg har prøvet at installere win2k på min stationære men der nægtede den totalt at snakke med dhcp.

Gode råd vil blive meget påskønnet.
Gravatar #2 - Gruesome
23. maj 2002 21:20
Har haft samme problem med en Win98 Box (min fars ;). Snakkede med en techie ved TDC der fortalte at de havde nogen problemer med ip adresser der bliver bundet til MAC adresser og så ikke bliver flyttet når deres DHCP server opdatere (som sker en gang i timen). Mit problem er stadig ikke løst, men vi får en ud at kigge på det i morgen.
Gravatar #3 - west
23. maj 2002 21:28
Hmm ... well, fedt at vide at det ikke er en selv der er totalt dum, i det mindste :P

(Yeah, samme problem her ...)
Gravatar #4 - Gruesome
27. maj 2002 23:04
OK, der kom så ikke nogen, men fik snakket med en der havde lidt mere forstand på tingene. Han sagde der var en "bug" i xp der gjorde at den gik ind og sugede begge ip'er til sig. Jeg kan ikke se hvorfor XP skulle gøre dette, og han var heller ikke sikker i sin sag. Har ikke kunnet finde andet info på nettet (læs: har været for træt) om det... Har lavet en "netstat" og "ipconfig -all" uden nogen tegn på at den gramser mere til sig. Jeg kan bare se at hvis min XP box har været slukket (sjældent) i mere end 2 timer, så kan min 98 pludselig godt gå på... Problemet begyndte for ca en måned siden så om det kan være en opdatering et sted der har gjort det kan jeg ikke sige... Men vil lige checke videre.
Gravatar #5 - DarkBorg
28. maj 2002 09:17
kan det have noegt at gøre med konfiguration af lokal netværket hvor du jo skal bruge en cd til at pille i de andre maskiner på netværket. (det virker hos mig med da der var en 98 maskine på besøg, og jeg ahr aldrig gjort det.)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login