mboost-dp1

deling af HDD

Gå til bund
Gravatar #1 - pokana
5. jan. 2004 20:45
hvordan deler jeg min HDD har en 40 GB HDD men vil gerne ha den delt til nogen flere små men aner ik hvordan jeg gør..... Snøft....
Gravatar #2 - Deternal
6. jan. 2004 00:50
hvis du bruger windows 2000 eller xp kan du gå ind i computer administration (rightclick@my computer --> properties) og vælge "diskhåndtering" - derfra skulle du kunne lave partitioner som du lyster.

Hvis du bruger win9x kan du boote fra en dos disk og køre programmet fdisk - husk dog at være sikker på at du ændrer partitioner på den rigtige harddisk :)
Gravatar #3 - hundeboll
6. jan. 2004 05:30
Jeg vil foreslå, at han investerer i fx PowerQuest PartitionMagic, da han så ikke behøves at slette al data på hardisken.

Men hvis han er frisk på en total reinstall, så vil Windows Diskhåndtering sikkert være fint nok.

(Tror du overhovedet Windows vil tillade partitionering af den hardisk den er installeret på?)

Hvis jeg fejler helt, så er det fordi jeg er træt. Så jeg hopper i seng. Nat nat :o)
Gravatar #4 - Deternal
6. jan. 2004 08:55
Hmmm du har ret i at windows ikke kan ændre partitioner man allerede bruger. Sorry, men når jeg tænker på HDD i en hjemmedesktop tænker jeg altså på en 40GB hd som spare.
Er nok straffen for at have 300GB hd i sin box :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login