mboost-dp1
Digital udgang i lydkort?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har lige investeret i et Soundblaster Audigy og et sæt Logitech Z-680 speakers... Problemet er bare at den digtale udgang i lydkortet er et minijack stik... Og de digitale indgange i højtalerne er optisk/COAX. Og nu ved jeg ikke hvordan jeg skal forbinde dem :(
Jeg tror nok jeg skal have en converter, men hvad skal jeg kigge efter?
Jeg tror nok jeg skal have en converter, men hvad skal jeg kigge efter?
Er udgangen på lyd kortet optisk (lysleder)? Hvis ja så kan man købe et kabel med optisk lysleder stik der passer i det der ligner et minijack stik (men som så er både optisk lysleder og analog linie out inde i stikket).
Hvis du har optisk på den ene og coaxial på den anden skal du bruge en converter, men sådan en er forholdsvis dyr..
Så håber for dig at du har samme type ud- og indgange dvs. coax/coax eller optisk/optisk...
Mvh
Mini
Hvis du har optisk på den ene og coaxial på den anden skal du bruge en converter, men sådan en er forholdsvis dyr..
Så håber for dig at du har samme type ud- og indgange dvs. coax/coax eller optisk/optisk...
Mvh
Mini
Enig med Wolly,
Det burde virke hvis det er en Digital udgang, men har bare aldrig set en digital udgang forklædt som en minijack, med mindre den er optisk...
Men prøv da, som nævnt det koster ikke noget at prøve!!
Det burde virke hvis det er en Digital udgang, men har bare aldrig set en digital udgang forklædt som en minijack, med mindre den er optisk...
Men prøv da, som nævnt det koster ikke noget at prøve!!
hmm... Tak for de mange forslag... Jeg har prøvet at sætte et almindeligt minijack-til-coax stik i, men det giver ikke det ønskede resultat :( Jeg vil gerne kunne bruge SPDIF muligheden i mine afspillere, men når jeg vælger den kommer der simpelthen ingen lyd ud...(har valgt Digital lyd). Ved at tage almindeligt 5.1 kommer der lyd, så den får signal gennem kablet, men det er desværre det samme signal i både front og rear (og ingen ting til center). Det ender måske nok med at jeg køber sådan en fancy drevbås-fætter... Der er både optisk og koax udgange :)
Tjoo... jeg kender vel et par stykker... Men det er ikke en optisk udgang jeg har. Jeg tror btw også jeg har fundet det jeg skal bruge :)
http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50600.jpg
Det er sådan en smart mono-minijack-til-koax fætter... Vader lige lidt rundt og leder idag :)
http://www.sandberg.it/sandberg/kabler/50600.jpg
Det er sådan en smart mono-minijack-til-koax fætter... Vader lige lidt rundt og leder idag :)
Hvis du ikke kan finde den, er det rimlig nemt selv at lave en, så skal du bare finde et mono minijack stik og et phono stik, og det har de da vist i alle elektronik forretninger, og så en stump coax kabel (også kaldt antenne kabel) du kan også bruge phono kabel, men coax giver bedre lyd, hvis du da har højttelere til at høre det...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.