mboost-dp1
En PC der konstant rebooter når man har tændt for en ext. HD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej til alle.
Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig lidt med nogle løsninger på mit lille problem. Pladsen i min pc´er var blevet lidt for trang, så jeg har indvestreret i en ext. harddisk. Problemet ligger i at når den har stået tændt et par minutter, lukker pc´eren ned helt umotiveret. Jeg har følgende hardware og opsætning:
Via AK75-EC Rev. A+ motherboard
AMD Athlon 1700 XP+ processor
650 MB Ram
1 HD på 20 GB (Til styresystem: Win XP home SP2)Master IDE1
1 HD på 40 GB, slave IDE1
1 Lite-on CD-r/rw, master IDE2
1 Lite-on DVD-rom, slave IDE2
1 IDE RAID controllerkort(Der er ingen HD eller drev tilsluttet denne)
1 PCI med 4x USB 2
1 extern USB1 hub
og så den problemfyldte HD på 160GB
Efte at have læst et par diskussioner har jeg en mulig idé om at det kunne være noget med Win XP SP2, men jeg har ikke nogen mulighed for at afinstallere denne.
mvh. Thm
Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig lidt med nogle løsninger på mit lille problem. Pladsen i min pc´er var blevet lidt for trang, så jeg har indvestreret i en ext. harddisk. Problemet ligger i at når den har stået tændt et par minutter, lukker pc´eren ned helt umotiveret. Jeg har følgende hardware og opsætning:
Via AK75-EC Rev. A+ motherboard
AMD Athlon 1700 XP+ processor
650 MB Ram
1 HD på 20 GB (Til styresystem: Win XP home SP2)Master IDE1
1 HD på 40 GB, slave IDE1
1 Lite-on CD-r/rw, master IDE2
1 Lite-on DVD-rom, slave IDE2
1 IDE RAID controllerkort(Der er ingen HD eller drev tilsluttet denne)
1 PCI med 4x USB 2
1 extern USB1 hub
og så den problemfyldte HD på 160GB
Efte at have læst et par diskussioner har jeg en mulig idé om at det kunne være noget med Win XP SP2, men jeg har ikke nogen mulighed for at afinstallere denne.
mvh. Thm
Højreklik på denne computer, egenskaber, avanceret.
Der er en der hedder "Startup and recovery" (har engelsk XP). Settings der, og slå så automatisk restart fra.
Næste gang fejlen kommer, så sku der gerne komme en blå skærm. Helt i starten står der en stopkode (du får formentlig DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ku jeg forestille mig). Skriv den ned, plus den hexkode der kommer bagefter (f.eks. 0xE000A000).
Så har vi lidt mere at arbejde med :)
Der er en der hedder "Startup and recovery" (har engelsk XP). Settings der, og slå så automatisk restart fra.
Næste gang fejlen kommer, så sku der gerne komme en blå skærm. Helt i starten står der en stopkode (du får formentlig DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL ku jeg forestille mig). Skriv den ned, plus den hexkode der kommer bagefter (f.eks. 0xE000A000).
Så har vi lidt mere at arbejde med :)
Hej igen.
Nu har jeg gjort det som XorpiZ foreslog og jeg får netop en stopkode som siger: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL samt en hexkode der siger: 0x0000000A (0x00000010, 0x00000002, 0x00000000, 0x804E8BB4)
Og for at at gøre det hele lidt mere indviklet, tvinger den mig også hvergang til at foretage en diskkontrol. Det gør jeg så og efter et kort stykke tid skriver den følgende: \System Volume Information\_restore[BE4F425-5C98-46ED-B881-50532F78F822]\rp689\A0200564.lnk er krydskædet i allokeringsenheden 343920.
Say what????? Den eneste løsning jeg umiddelbart kan komme i tanke om er at reformatere hele systemet, hvilket ville være et meget surt show og et kæmpe arbejde...(suk)
mvh Thm
Nu har jeg gjort det som XorpiZ foreslog og jeg får netop en stopkode som siger: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL samt en hexkode der siger: 0x0000000A (0x00000010, 0x00000002, 0x00000000, 0x804E8BB4)
Og for at at gøre det hele lidt mere indviklet, tvinger den mig også hvergang til at foretage en diskkontrol. Det gør jeg så og efter et kort stykke tid skriver den følgende: \System Volume Information\_restore[BE4F425-5C98-46ED-B881-50532F78F822]\rp689\A0200564.lnk er krydskædet i allokeringsenheden 343920.
Say what????? Den eneste løsning jeg umiddelbart kan komme i tanke om er at reformatere hele systemet, hvilket ville være et meget surt show og et kæmpe arbejde...(suk)
mvh Thm
Driverne er opdateret. Det gav ingen løsning. Så nu har jeg taget springet til en opgradering. Har købt et ASRock K7VT4A + AMD Sempron 2200+ og 1024 MB ram plus et nyt kabinet. Nu dukker der jo så et andet lille "problem" op. Jeg har nemlig en OEM version af Win XP home og den følger jo mobo, altså står jeg så uden styresystem...........En PC er som kvinder......utilregnelige :o)
mvh Thm
mvh Thm
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.