mboost-dp1

Firewall - Hvad er dette?

Gå til bund
Gravatar #1 - jeldtoft
29. okt. 2006 14:50
Jeg var lige i bad i 10 minutter og så prøvede jeg lige at overvåge McAfee Firewall.

Altså, da der var gået de ca. 10 minutter kom jeg tilbage til PC'en og undrede mig over den aktivitet, der havde været. Nogen der kan forklare mig noget af dette? Se billede.

http://images.filecloud.com/282557/firewall.PNG
Gravatar #2 - buch
29. okt. 2006 14:55
Du har været forbundet til en masse udlandske servere, du har vel ikke et p2p program til at køre, eller noget torrent netværk?
Gravatar #3 - jeldtoft
29. okt. 2006 14:59
Overhovedet ikke. Scannede for spyware og virus i går.
Gravatar #4 - themuss
29. okt. 2006 15:32
Selvfølgelig har du det...

...Det kan man jo se...
Gravatar #5 - buch
29. okt. 2006 15:38
Ja tager jeg helt fejl hvis jeg siger azureaus benytter den port som default?

Men hvis du har det, hvorfor ikke bare sige det- der er jo ikke noget ulovligt i at benytte det program!
Gravatar #6 - themuss
29. okt. 2006 15:48
Det er Steven Snedker, buch... ;)

Anyway, det er nok fordi firewallen logger af nogen prøver at connecte til en lukket port på din maskine.

Dvs. du har tidligere kørt noget P2P, det har du lukket og nu er du panisk angst for alt, hvad der kommer ind på din firewall... Hvilket rent faktisk er ingenting.

Din firewall fortæller dig, at et eller andet ude i verden har prøvet at kontakte din maskine, men du har ikke porten åben (fordi du ikke kører programmet).

Argh nu hjalp jeg selvom jeg faktisk er i troldehumør, men sådan er tingene nogle gange svære at regne med. Øv øv øv.

Jeg elsker folk, der installerer deres første verbose firewall og er ved at dø over lidt false positives... Man burde næsten lade dig blive i troen...

Måske tager jeg helt fejl og væmmelige hackere connecter til din maskine, mens du er i bad (OMG!!!!).

Trust no one.
Gravatar #7 - jeldtoft
29. okt. 2006 18:47
Troede du ikke at jeg blev hacket på nogen måde. Men forklaringen ligger nok i, at jeg havde downloaded indholdet af nogle torrents :D Tak for svarene
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login