mboost-dp1

firmware update, fejl?

Gå til bund
Gravatar #1 - buch
18. dec. 2005 11:50
har opdateret min firmware på min lg dvd brænder, så den kunne brænde dvd skiver med en optimal hastighed.

Det virker også indtil jeg får genstartet maskinen, hvorefter jeg nu slet ikke kan se min lg dvd brænder mere.

Er der noget man kan gøre, for at få den gamle firmware tilbage, eller skal jeg ud og købe helt nyt drev?
Gravatar #2 - Blinklys
18. dec. 2005 11:54
Kan BIOS'en heller ikke se drevet? Eller er det kun OS'et der ikke kan se det?
Gravatar #3 - buch
18. dec. 2005 12:05
den findes i min bios.
Gravatar #4 - amokk
18. dec. 2005 18:15
prøv at smide den i en anden comp, og se hvad den siger.

ellers lav en DOS startup disk hvor du lægger den originale LG firmware på sammen med et opgraderingsprogram, og smid den originale firmware ind
Gravatar #5 - Blinklys
19. dec. 2005 18:37
Prøv også eventuelt at smide en bootbar CD i drevet (f.eks. en Windows XP installations-CD, Knoppix, Ubuntu Live mv.) og se om den vil starte fra den. Hvis den kan det, så fungerer drevet nok som det skal, og det er måske bare OS'et der laver knas. Nu skriver du ikke hvilket OS du bruger. Med Windows kan jeg huske at den kommer og siger, at den har fundet ny hardware, når jeg har opdateret firmwaren på mine drev. Det kan være din maskine er blevet forvirret, og ikke kan autodetecte drevet efter firmwaren er blevet opdateret. Du kan jo prøve at køre "Tilføj hardware" i kontrolpanelet, og se om den finder noget.
Gravatar #6 - buch
23. dec. 2005 16:02
kiggede lidt mere i enhedshåndteringen og der kan jeg se den har fundet drevet, men at det ikke fungere korrekt.

Bruger windows xp home edition.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login