mboost-dp1

Floppy SUCKS.. Bios update

Gå til bund
Gravatar #1 - FireBlade
16. feb. 2003 13:58
Jeg har lige købt et nyt floppy drev efter det andet jeg havde kortsluttede. Men det virker heller ikke. de r
Gravatar #2 - FireBlade
16. feb. 2003 14:03

Jeg har lige købt et nyt floppy drev efter det andet jeg havde kortsluttede. Men det virker heller ikke. Det må være et eller andet på bundkortet der er røget sig en tur. Men nu kommer det helt store problem jeg vil gerne have opdateret min bios fordi der er kommet nogle fejl rettelser til mit GFX. Men lige meget hvad jeg prøver så lykedes det ikke. jeg har formateret en lille hardisk med Partion Magic 8 til fat 32 og derefter hentet en bootdiskette fra bootdisk.com og lagt over på. Men det vil computeren ikke gå med til. Hvad gør jeg forkert

Spec.
PIV 2.53
512mb 2700 ddr ram
Abit it7
connect 3d radeon 9700PRO
Gravatar #3 - Cyrack
17. feb. 2003 17:04
har du lavet den bootable (sat den til boot partition og lavet en korrekt MBR?)?
Du gør det ved at få en commandoprompt frem (win98: boot til dos, w2k: dunno) gå ind i fdisk og vælg det drev du vil boote til, vælg nr. 2 og aktiver partitionen (der skal være et A ud for)
Genstart
Find din comamndoprompt, skriv (i det rigtige drev location):
fdisk /mbr
derved bliver partitionen sat til at kunne botte med filen command.com

Jeg ved ikke om der er en lettere metode, men det virker for mig...
Gravatar #4 - FireBlade
18. feb. 2003 16:41
hehe glemta at skrive win Xp.... ingen dos til at hjælpe mig.... det er nemlig problemet ellers havde jeg gjort det for lang tid siden med en sikker opstart...
er der ikke nogle der har en bootcd image de kan sende til mig så vil jeg blive monster glad. og sende mine bedste og varmeste tanker...
Gravatar #5 - Cyrack
18. feb. 2003 22:07
Har du ikke en gammel win9x cd? så kan du jo boot på den og så lave det trick jeg beskrev (husk at koble din xp disk fra, træls at fucke dens mbr... :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login