mboost-dp1
Floppy SUCKS.. Bios update
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har lige købt et nyt floppy drev efter det andet jeg havde kortsluttede. Men det virker heller ikke. de r
Jeg har lige købt et nyt floppy drev efter det andet jeg havde kortsluttede. Men det virker heller ikke. Det må være et eller andet på bundkortet der er røget sig en tur. Men nu kommer det helt store problem jeg vil gerne have opdateret min bios fordi der er kommet nogle fejl rettelser til mit GFX. Men lige meget hvad jeg prøver så lykedes det ikke. jeg har formateret en lille hardisk med Partion Magic 8 til fat 32 og derefter hentet en bootdiskette fra bootdisk.com og lagt over på. Men det vil computeren ikke gå med til. Hvad gør jeg forkert
Spec.
PIV 2.53
512mb 2700 ddr ram
Abit it7
connect 3d radeon 9700PRO
har du lavet den bootable (sat den til boot partition og lavet en korrekt MBR?)?
Du gør det ved at få en commandoprompt frem (win98: boot til dos, w2k: dunno) gå ind i fdisk og vælg det drev du vil boote til, vælg nr. 2 og aktiver partitionen (der skal være et A ud for)
Genstart
Find din comamndoprompt, skriv (i det rigtige drev location):
fdisk /mbr
derved bliver partitionen sat til at kunne botte med filen command.com
Jeg ved ikke om der er en lettere metode, men det virker for mig...
Du gør det ved at få en commandoprompt frem (win98: boot til dos, w2k: dunno) gå ind i fdisk og vælg det drev du vil boote til, vælg nr. 2 og aktiver partitionen (der skal være et A ud for)
Genstart
Find din comamndoprompt, skriv (i det rigtige drev location):
fdisk /mbr
derved bliver partitionen sat til at kunne botte med filen command.com
Jeg ved ikke om der er en lettere metode, men det virker for mig...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.