mboost-dp1

Format af HDD

Gå til bund
Gravatar #1 - Svindleren
11. nov. 2004 11:05
yoo...

Hvis man nu vil formatere sin HD, og man har en masse stuff man gerne vil beholde, er der så et program man kan tage backup med?? dvs. at hvis jeg tager backup af nogle programmer og spil, så de IKKE bliver slettet, men alt andet ? (gider ikke investere i en ny støørre hd pga. økonomien :-P)
Gravatar #2 - mig?
11. nov. 2004 11:17
Det kræver vel at du har et sted du kan smide data hen...
Du kan ikke beholde data på en partition imens du formaterer den.
Gravatar #3 - Svindleren
11. nov. 2004 13:35
:-/ okay skod nok.. så skal jeg måske investere i en ny hd :-/
Gravatar #4 - carb
11. nov. 2004 13:55
Du kan jo altid pakke dine data i starten af disken, og derefter lave en ekstra partition i det frie område, som du kan kopiere dine vigtige data over på, inden du formaterer det gamle område.

Det er dog en operation der nemt kan gå galt, hvis man ikke ved præcis hvad man gør.(jeg skriver ikke lige en 101 på det)

Kan du ikke overføre dataene til en anden comp? en vens bærbare eller andet, det ville være noget nemmere. Og så partitionere din disk, så du ikke står i samme situation om 6 mdr.
Gravatar #5 - amokk
11. nov. 2004 19:52
et godt råd når du partitionerere og installere windows er:

lav et lille drev (10 gb f.eks.) og smid windows og dine programmer på dette - og lav så et stort drev til resten af dine spil, film, pr0n og hvad du ellers har

men nu har du jo ikke gjort det, så få fat i programmet "partition magic"...

der kan du oprette en ekstra partition, og smide de ting du vil beholde, over på denne

det kræver selvfølgelig at der er ledig plads på diskekn...

hvis det f.eks. er en 80 GB disk og du har 30 GB ledig, kan du så oprette et 30 GB drev, og smide nogle af dine ting derover, og så nøjes med at formattere det andet drev

evt. kan du udvide det nye drev, efter du har smidt dine ting derovre...

afhængig af hvor store data du har, tager det mellem et kvarter, og et par timer at oprette en ny partition, og så kopiere filerne over på denne.
Gravatar #6 - Svindleren
11. nov. 2004 20:03
okay mange takker :--D har lidt palds til en ny partition, så vil jeg prøve mig frem... ALT DER KAN GÅ GALT GÅR GALT !

takker for hjælpen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login