mboost-dp1

Formatering af computer med virus

Gå til bund
Gravatar #1 - DerMann
5. mar. 2003 16:17
Min mor har lige ringet at hun tager en computer med hjem fra arbejde sm hun vil have mig til at formatere, da der er kommet virus på. Hvorfor hun vil have MIG til det ved jeg dog ikke... (Hun skal jo ikke regne med at jeg gør det gratis! he he)
Den kører win98 og hun siger man godt kan starte den op. Men dos er gået i krakkemut og diskettedrevet virker heller ikke.
Hvordan dælen gør jeg det?

Jeg skal nok holde jer orienteret når jeg får computeren... =)

/edit/

er lige ved at hente McAfee... Måske kan jeg få slettet virusen... eller hvad... For jeg vil hvertfald mene CD-rom-drevet virker... ellers er det vidst ikke meget at gøre fra min side.

Eller kan man bruge et program til formatering i win98??

/edit/
Gravatar #2 - Cyrack
5. mar. 2003 16:21
booter på cd?!

Men ville det ikke være lettere med et antivirusprogram???
Gravatar #3 - DerMann
5. mar. 2003 16:29
Jeg kan jo ikke boote fra en win98 CD... Men jeg har også tænkt mig at prøve antivirusprogram... Det var bare hvis den ik kunne få det slettet... Så var det noget bøvl... For så kan jeg ikke lige se hvordan jeg skulle kunne formatere...
Gravatar #4 - Cyrack
5. mar. 2003 16:35
du kan da godt boote på en win98 cd, og så køre format kommandoen fra den... men som sagt, det er da en besværlig måde at gøre det på! Antivirus er altid godt! om ikke andet kan du putte disken over i en anden computer (med antivirus installeret!!!!! og opdateret!!!!!) og scanne disken fra den...
Gravatar #5 - DerMann
5. mar. 2003 16:40
Ok? Det troede jeg faktisk ikke at man kunne... Men det var også en ide med at flytte harddisken! Hvis altså mcafee ikke virker... Men tak skal du ha du!!
Gravatar #6 - Cyrack
5. mar. 2003 16:45
np
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login