mboost-dp1
fra Ubuntu til DeMuDi
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Kære Forum,
Jeg kører for tiden med et WinXP/Ubuntu dual boot, som jeg selv har sat op. Imidlertid kunne jeg godt tænke mig at prøve den distro der hedder DeMuDi (Debian Music Distribution) som er beregnet til musikproduktion. Tror I, jeg uden videre kan installere DeMuDi og fjerne Ubuntu, samtidig? Eller kan jeg beholde Ubuntu, som jo er ret sweet?
Jeg kører for tiden med et WinXP/Ubuntu dual boot, som jeg selv har sat op. Imidlertid kunne jeg godt tænke mig at prøve den distro der hedder DeMuDi (Debian Music Distribution) som er beregnet til musikproduktion. Tror I, jeg uden videre kan installere DeMuDi og fjerne Ubuntu, samtidig? Eller kan jeg beholde Ubuntu, som jo er ret sweet?
Hvis du har nok harddisk plads skulle det ikke være noget problem at beholde både XP og Ubuntu.
Siden du har Ubuntu installeret vil jeg foreslå dig at installere GParted gennem Synaptic. GParted kan krympe og udvidde partitioner.
Der findes også en LiveCD (jeg er nemlig ikke sikker på at du kan krympe/udvidde partionerne på det system du bruger).
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Siden du har Ubuntu installeret vil jeg foreslå dig at installere GParted gennem Synaptic. GParted kan krympe og udvidde partitioner.
Der findes også en LiveCD (jeg er nemlig ikke sikker på at du kan krympe/udvidde partionerne på det system du bruger).
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php
Ja, så langt er jeg også med. Brugte Gparted livecden da jeg skulle gøre klar til at installere Ubuntu ved siden af XP. Så mit spørgsmål er måske snarere, om der kan tænkes at være nogle alvorlige faldgruber undervejs i DeMuDi-installationen? På DeMuDi's side står der: The A/DeMuDi CD-ROM installer is just a partially automated Debian installer.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.