mboost-dp1

Game med ADSL

Gå til bund
Gravatar #1 - hundeboll
19. aug. 2002 18:31
Jeg har boomtown ADSL og en TRENDnet router. Det kører skide godt, men når mine venner kommer forbi og vi vil joine den samme CS-server smidder den os begge af.

Nogen der har haft samme problem eller bare ved hvad der er galt?

Hunn
Gravatar #2 - Scherlund
23. aug. 2002 17:40
Det kunne skyldes at serveren ikke tillader to spillere med samme ip.

Ellers hved jeg det ikke.

/Flot kun 4 dage senere
Gravatar #3 - hundeboll
24. aug. 2002 11:13
Tak...

Det undre mig bare at det kun er hos mig det ikke fungerer. Når vi spiller flere personer hos mine venner, kører det fint...
Gravatar #4 - funkymonkey
24. aug. 2002 12:32
Nu kan det godt være jeg husker forkert, men det har højst sandsynligt noget med hvor mange ip-adresser i har købt, de fleste abbonements har 2 ip adresser som standard.
Gravatar #5 - hundeboll
24. aug. 2002 13:29
Vi har Boomtown ADSL, med en fast IP. Jeg kan bare ikke forstå hvordan det kan virke hos alle andre end lige mig.

Vi har siddet 5 og gamet CS på én ADSL-linie engang...
Gravatar #6 - H.E.R.O.
24. aug. 2002 13:39
burde ikke have noget at sige om der er en eller 2 ipadresser.
Gravatar #7 - hundeboll
24. aug. 2002 16:25
Det mente jeg heller ikke...
Men er der ikke nogen der kan sige hvad der kan være galt. Er det vores router det galt med? Eller er det fordi vi sidder med en swich mellem routeren og pc'erne?
Gravatar #8 - H.E.R.O.
24. aug. 2002 16:30
Det er ikke noget problem med en switch efter en adsl router.
Personlig har jeg selv 2 100Mb switches og en 100Mb Hub mellem min workstation og adsl routeren og det giver ingen problemer har spillet 5 på samme DOD server.
Gravatar #9 - Cyrack
25. aug. 2002 20:24
Okay, nu ved jeg ikke så meget om netværk, men da jeg satte ADSL op virkede nettet ikke før vi aktiverede DHCP serveren i routeren, uden den på kunne vi ikke spille på sammen server i CS... ved ikke om det er det, men du kan da prøve....

//ZyBo[SE]
Gravatar #10 - hundeboll
25. aug. 2002 20:30
Nu ved jeg ikke så meget om DHCP.
Når du skriver DHCP, mener du så at routeren selv deler iå'er ud til LAN'ets computere. For jeg kan ikke selv finde noget sted i routerens program, hvor man kan enable DHCP...
Gravatar #11 - Cyrack
25. aug. 2002 20:53
Ja, det er i routeren hvor man skal aktivere DHCP, hvis det er en Syslink (tror jeg nok) kan du komme ind i routerens config via http://192.168.1.1 brugerfeltet skal være tomt, mens default password er 'admin', i menuen ligger dhcp'en og der kan du ændre en hel del ting...

//ZyBo[SE]
Gravatar #12 - hundeboll
26. aug. 2002 14:23
tak, men som jeg skriver i første indlæg, så er det en trendNET-router. Der følger et prog. med. Der er bare ingen steder man direkte kan aktivere DHCP :(
Gravatar #13 - Raenil
26. aug. 2002 14:31
Der er en enkelt lillebitte ting jeg ikke fik fat i: I kan godt være flere maskiner på netværket og allesammen bruge internet/messenger/icq? Det er kun CS der ikke virker?
Gravatar #14 - Cyrack
26. aug. 2002 14:34
Ups, så jeg ikke.... Svj kan se på TrendNET's side (ved ikke om det er denne router)(http://www.trendware.com/products/TW100-S4W1CA.htm) burde den kunne gøre det, lidt doku ville ikke være af vejen... søger vidre på google....

//ZyBo[SE]
[edit]
Så vidt jeg kan se skal pc'erne bare sætte til Automatisk IP... (http://www.trendware.com/support/TW100-S4W1CA/conf...) (Punkt 10)
[/edit]
Gravatar #15 - hundeboll
26. aug. 2002 14:40
Vi sidder alle på nettet, med autoIP. Det er kun når vi vil spille CS på samme server. (Det er den rigtige router du har fat i)

Hvis jeg sidder og spiller på en server, og min ven begynder at joine, så kommer han næsten ind. Men pludselig skriver hans en errormessage og jeg får "connection problem".
Gravatar #16 - Raenil
26. aug. 2002 17:58
Nu kender jeg meget lidt til TeleDanmarks Boomtown opsætning - har selv en ProAccess med en spitstream router (skod - ville hellere have en Cisco). Men hvorom alting er: AutoIP og DHCP er på det nærmeste det samme - lige i denne sammenhæng. Så der er problemet ikke.
Gravatar #17 - cas2
28. dec. 2002 15:32
Hmmm... Lige et par spørgsmål til dit problem:

Er det på Boomtowns servere i prøver at spille?
Hvis ja, har i prøvet på andre servere hvor det heller ikke virker?
Har du ændret på opsætningen af routeren, eller den stadig på standard?
Hvordan ser situationen ud med andre spil? Både på Boomtown og andre servere.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login