mboost-dp1

Gerforce 4 4200TD og sort skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - johannesdm
16. apr. 2007 06:45
Jeg har fikset en PC til min forældre, hvor der sidder et ældre Geforce 4 4200 TD kort i. De skal kun bruge den til mail og internet, så kortet er mere end hurtigt nok.

Problemet er bare, at når jeg smider Nvidias drivere på eller Windows XP bruger sine egne, så får jeg sort skærm lige inden den booter helt ind i Windows. Den eneste måde jeg kan få liv i den på er at boote i safemode og fjerne grafikkortet. Så vil den godt boote normalt, men efter en genstart er den gal igen.

Jeg har prøvet at fjerne driverne, hente de nyeste men med samme resultat; sort skærm :-( Er der nogen, der har en løsning? Krydser fingre for, at der er nogen klogere end mig, der har haft samme problem og løst det :-)

/Johannes
Gravatar #2 - holmen
16. apr. 2007 08:16
Har du prøvet driverne fra den skive der fulgemde kortet da det blev købt? Eller er det dem du har prøvet med? For så prøv de nyeste fra nvidias hjemmeside.
Gravatar #3 - BOversoe
16. apr. 2007 09:27
Du skal ikke benytte de nyeste, Geforce 4 understøttes ikke af disse. Prøv at benytte denne: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_53.03.html

Den anbefales af flere Geforce 4 MX 440 brugere rundt omkring :)
Gravatar #4 - johannesdm
20. apr. 2007 08:04
tak for svarene.
Jeg har prøvet de nyeste drivere, driverne foreslået af molive og ingen af dem fungerede desværre. Der er stadig sort skærm efter windows splash billedet.

Jeg har prøvet at reinstallere windows. Den starter fint første gang og jeg kan ændre opløsningen. windows finder fint kortet (som er et geforce ti 4200 ups...). Når jeg genstarter så er der igen sort skærm. Kan det være kortet som er dødt?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login