mboost-dp1
Hash-fejl i Azureus
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg er igang med at hente en 3.08 gb stor fil med 5 OpenSUSE isoer i. jeg kan nu se at der er en hash-fejl i den (på 256 kb) er det noget som azureus selv retter eller skal jeg gøre noget for at ordne det?
på forhånd tak for hjælpen
på forhånd tak for hjælpen
Et hash bruges til at finde ud af om filen er ændret, dvs. fejl i datatransmission (næppe, TCP håndterer dette ret godt) eller nogen har pillet ved indholdet af originalen. Hvis din forventede hash er forskellig fra hvad du kan observere, så må du konkludere et af ovenstående. Der er ikke nogen måde at "rette" et hash da 1) hash er en funktion af hele filindholdet og 2) modsat hamming, CRC32 osv. bruges hash ikke til data-korrektion men kun til verifikation.
Hvis du er igang med at hente filen, vil dele af filen jo blot være 0'er.
Disse vil helt sikkert give en hash fejl hvis du checker filen.
Hvis du har downloadet en stump fil og denne er forkert skulle Azureus gerne selv droppe fejl-stumpen og hente en ny. Hvis du modtager mange fejl-stumper fra en bruger, bliver denne også blokkeret.
Disse vil helt sikkert give en hash fejl hvis du checker filen.
Hvis du har downloadet en stump fil og denne er forkert skulle Azureus gerne selv droppe fejl-stumpen og hente en ny. Hvis du modtager mange fejl-stumper fra en bruger, bliver denne også blokkeret.
det lyder godt. jeg var lige ved at blive nervøs for at skulle til at hente 2.8 gb igen på grund af en lille fejl. den forbindelse jeg bruger er nemlig ikke særligt hurtig og jeg har ikke adgang til den hele dagen.
Nu er den så nået op på 100%, men den bliver ved med at hente med omkring 40B/s. seed-hastigheden er tilgengæld på omkring 40kB/s.
hvad betyder det at den bliver ved med at hente en lille smule? er det pga. de 3 hash-fejl (768 kB) som der er i filen, eller er de automatisk blevet rettet?
hvad betyder det at den bliver ved med at hente en lille smule? er det pga. de 3 hash-fejl (768 kB) som der er i filen, eller er de automatisk blevet rettet?
jeg kan nu se at torrent-filen oplyser at den er 3.08 GB stor, og at jeg kun har hentet 3.07GB. Azureus oplyser dog stadig at filen er færdig.
Nu er det sådan at torrent klienter i sin natur vil finde hash fejl, men er så smarte så de kan korrigere dem.
Det du skal checke er om md5 sum er identisk med de officielle opensuse filer. Er de det er der ingen ko på isen.
Mht. download vil du altid bruge noget båndbredde på at snakke med de andre peers, som Azureus så rapporter.
At filen skal være lidt større kan være fordi du har sat den til ikke at downloade en info fil, nogle tekstfiler eller boot disks etc.
Det du skal checke er om md5 sum er identisk med de officielle opensuse filer. Er de det er der ingen ko på isen.
Mht. download vil du altid bruge noget båndbredde på at snakke med de andre peers, som Azureus så rapporter.
At filen skal være lidt større kan være fordi du har sat den til ikke at downloade en info fil, nogle tekstfiler eller boot disks etc.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.