mboost-dp1
Hjææælp ---- min kernel går i smadder!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Det skal lige siges at jeg er rimeligt ny til det så det er garanteret en fejl 40 :P
Det er en 2.2.19 (Debian Potato) som jeg har prøvet at opgradere, både til 2.4.17 or 2.5.2.
Downer skidtet, smider det i /usr/src/linux, make menuconfig, make dep, make bzImage, make modules og make modules_install. (som der står de fleste steder man skal gøre)
Den ser ud til at compile fint men alle mine modules er væk når jeg booter op på den.
Skal modules downloades seperat eller ... ??
TIA,
west
Det er en 2.2.19 (Debian Potato) som jeg har prøvet at opgradere, både til 2.4.17 or 2.5.2.
Downer skidtet, smider det i /usr/src/linux, make menuconfig, make dep, make bzImage, make modules og make modules_install. (som der står de fleste steder man skal gøre)
Den ser ud til at compile fint men alle mine modules er væk når jeg booter op på den.
Skal modules downloades seperat eller ... ??
TIA,
west
Jeg vil mene det er pga. en pakke der hedder modutils. Denne pakke styrer dine moduler og da du bruger Debian med en 2.2.x-kernel er din modutils også kun bygget til 2.2-kernels. Derfor skal du opdatere din modutils så den kan klare 2.4-kernels.
Dette kan du gøre med apt, enten med "dist-upgrade", hvor du har ændret i din /etc/apt/sources.list til testing eller ved at downloade pakken manuelt og bruge dpkg.
Håber det var svar nok, ellers må du spørge igen :)
Mvh.
Yotus
Dette kan du gøre med apt, enten med "dist-upgrade", hvor du har ændret i din /etc/apt/sources.list til testing eller ved at downloade pakken manuelt og bruge dpkg.
Håber det var svar nok, ellers må du spørge igen :)
Mvh.
Yotus
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.