mboost-dp1
hjælp sort skærm ??
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
kom hjem efter work, Startede min spand op, men efter at windows havde kørt færdigt, der hvor desktop kommer,, forblev skærmen sort ??
jeg genstatede et par gange uden held, så skiftede jeg til intern VGA og her fik jeg så billed på.
men mit X800PRO blev pludselig ved med at blæse helt vildt, som det jo kun plejer at gøre de første sekunder i opstart, og dette blev den ved med hele tiden.
slukkede spanden, sidder nu ved min bærbar.
skal lige siges at kortet ikke har været forsøgt oc'et eller andet.
har ikke nogen anden maskine lige pt, til at prøve kortet i.
er der nogen der kan hjælpe her :(
jeg genstatede et par gange uden held, så skiftede jeg til intern VGA og her fik jeg så billed på.
men mit X800PRO blev pludselig ved med at blæse helt vildt, som det jo kun plejer at gøre de første sekunder i opstart, og dette blev den ved med hele tiden.
slukkede spanden, sidder nu ved min bærbar.
skal lige siges at kortet ikke har været forsøgt oc'et eller andet.
har ikke nogen anden maskine lige pt, til at prøve kortet i.
er der nogen der kan hjælpe her :(
hvis onboard-grafikkortet virker, men dit radeon kort ikke viser noget billede, er det nok på dette, at fejlen skal findes :-)
det du siger med at blæseren kører vildt hurtigt, lyder som om kortet har en fejl, enten at det bliver alt for varmt meget hurtigt eller at der er noget helt galt med styringen af blæseren.
Prøv evt. at loade bios defaults, pille alt andet end RAM, CPU og GFX ud, og se om det virker. Test så i en anden maskine, og hvis intet hjælper, så må du jo få det byttet...
det du siger med at blæseren kører vildt hurtigt, lyder som om kortet har en fejl, enten at det bliver alt for varmt meget hurtigt eller at der er noget helt galt med styringen af blæseren.
Prøv evt. at loade bios defaults, pille alt andet end RAM, CPU og GFX ud, og se om det virker. Test så i en anden maskine, og hvis intet hjælper, så må du jo få det byttet...
blæseren er så tilbage til normal efter nogle genstart.
det eneste jeg har og ta ud, er et SB live 1.5 og dvd drev.
og jeg har sat den til default i bios.
hjalp heller ikke.
jeg prøvede også og aktivere VGA tilstand, ingen held her.
men jeg må vel bare sende det retur, og håbe på at de finder en fejl og de ikke siger at jeg selv er skyld i det mht. bios flas og oc. som jeg ikke har rodet med overhovdet, har kort sagt ikke forstand på det.
det er bare bittert med et gfx til 3500.- som nu er gået ned og skal sendes frem og tilbage, og tiden det garanteret kommer til at tage ??
det eneste jeg har og ta ud, er et SB live 1.5 og dvd drev.
og jeg har sat den til default i bios.
hjalp heller ikke.
jeg prøvede også og aktivere VGA tilstand, ingen held her.
men jeg må vel bare sende det retur, og håbe på at de finder en fejl og de ikke siger at jeg selv er skyld i det mht. bios flas og oc. som jeg ikke har rodet med overhovdet, har kort sagt ikke forstand på det.
det er bare bittert med et gfx til 3500.- som nu er gået ned og skal sendes frem og tilbage, og tiden det garanteret kommer til at tage ??
proff:
Ikke helt, men det kan sagtens være at der alligevel er fejl på kortet. Hvis jeg ikke husker helt galt, så deaktivere windows ALT som ikke direkte har betydning for maskinens opstart. Det være alle mulige accelerationsorienterede indstillinger som WriteCombining og andre ting. Hvis dit kort er på kanten af total nedsmeltning kan det godt køre i et "lavere gear", men før eller siden holder det nok helt op med at fungere.
That said: Har du opdateret din(e) driver(e) umiddelbart før skærmen gik i sort?
Hvis du har mulighed for det, så sæt kortet i en anden maskine med en ny windowsinstallation og hvis det virker, så opdater driveren en ad gangen, og genstart efter hver gang. Hvis kortet pludselig laver samme fejl, så ved du hvilken driver der fucker det hele op.
hvis jeg kan køre med mit kort I fejlsikret tilstand, er det vel ikke helt gået ned eller ?
Ikke helt, men det kan sagtens være at der alligevel er fejl på kortet. Hvis jeg ikke husker helt galt, så deaktivere windows ALT som ikke direkte har betydning for maskinens opstart. Det være alle mulige accelerationsorienterede indstillinger som WriteCombining og andre ting. Hvis dit kort er på kanten af total nedsmeltning kan det godt køre i et "lavere gear", men før eller siden holder det nok helt op med at fungere.
That said: Har du opdateret din(e) driver(e) umiddelbart før skærmen gik i sort?
Hvis du har mulighed for det, så sæt kortet i en anden maskine med en ny windowsinstallation og hvis det virker, så opdater driveren en ad gangen, og genstart efter hver gang. Hvis kortet pludselig laver samme fejl, så ved du hvilken driver der fucker det hele op.
ok så langt så godt, vi har nu fået mit kort over i en anden pc (1.8 XP pro sp1)
og her kører det fint.
så er det lige jeg ville høre jer om hvad der kan være galt med min spand siden jeg kun får sort skærm der.?
kan det være virus eller andet der kan forsage dette ?
min comp bliver jo nærmest renset ud hver uge, og finder kun lidt spyskidt.
______
CyRacK-->
havde ccc/4.12 kørende på i 3 dage inden det så skete i aftes, da jeg kom hjem og alt bare blev sort.
jeg har nu inst den org driver fra cd på en helt ny inst XP pro sp1. og indtil videre kører det fint.
men det jeg gerne vil vide nu er at, hvad kan jeg gøre for at det igen virker i min egen spand..?
og her kører det fint.
så er det lige jeg ville høre jer om hvad der kan være galt med min spand siden jeg kun får sort skærm der.?
kan det være virus eller andet der kan forsage dette ?
min comp bliver jo nærmest renset ud hver uge, og finder kun lidt spyskidt.
______
CyRacK-->
havde ccc/4.12 kørende på i 3 dage inden det så skete i aftes, da jeg kom hjem og alt bare blev sort.
jeg har nu inst den org driver fra cd på en helt ny inst XP pro sp1. og indtil videre kører det fint.
men det jeg gerne vil vide nu er at, hvad kan jeg gøre for at det igen virker i min egen spand..?
Du kan prøve at fjerne kortet fra enhedshåndtering(og fjerne drivere, etc), sådan at windows opfatter det som nyt hardware ved reboot.
det prøver jeg så snart jeg får kortet tilbage i min egen comp.
lige nu sidder det i min kærestes, der lige får sig en format c.
nu har jeg prøvet med 3 forskellige ad-ware-spy-ware progs.
de fandt ikke noget + har kørt en full scab med panda, heller ikke noget her.
kan virus godt være baggrunden bag dette problem.
eller kan det være min AGP port er røget ?
lige nu sidder det i min kærestes, der lige får sig en format c.
nu har jeg prøvet med 3 forskellige ad-ware-spy-ware progs.
de fandt ikke noget + har kørt en full scab med panda, heller ikke noget her.
kan virus godt være baggrunden bag dette problem.
eller kan det være min AGP port er røget ?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.