mboost-dp1
Hjælp til styring af gæstekonto!!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Vil høre om nogen kan sige mig hvordan jeg kan begrænse en gæstebruger, ved at skujle drev, mapper osv.....?!?!?!
Har XP Pro Dansk.
HJÆLP:D
Har XP Pro Dansk.
HJÆLP:D
Indstillinger->Kontrolpanel->Administration->Computeradministration->Lokale brugere og grupper->Brugere
Højreklik på gæst og vælg angiv adgangskode.
Så skal en gæstebruger benytte kodeord. Du kan ikke skjule ting for ham med mindre du benytter $ shares og så skjuler du det for alle.
Højreklik på gæst og vælg angiv adgangskode.
Så skal en gæstebruger benytte kodeord. Du kan ikke skjule ting for ham med mindre du benytter $ shares og så skjuler du det for alle.
Tak Bubel..
Hvis jeg bruger shares, kan jeg så godt selv se det når jeg logger ind ??
Har kun mig selv som bruger/administrator og så gæstekonto!
Hvis jeg bruger shares, kan jeg så godt selv se det når jeg logger ind ??
Har kun mig selv som bruger/administrator og så gæstekonto!
hvis du bruger alm shares og sætter kode på gæste kontoen, så kan du selv se alle shares.
Det kan gæsten også hvis han har koden til at logge på.
Det man så kan gøre for at skjule noget er at lave et share hvor sharenavnet ender med $
For at få fat på det share skal man vide hvad det hedder, man kan ikke se det i stifinder.
For at tilgå det skriver du \\computernavn\sharenavn$ i stifinderens adressefelt.
Det kan gæsten også hvis han har koden til at logge på.
Det man så kan gøre for at skjule noget er at lave et share hvor sharenavnet ender med $
For at få fat på det share skal man vide hvad det hedder, man kan ikke se det i stifinder.
For at tilgå det skriver du \\computernavn\sharenavn$ i stifinderens adressefelt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.