mboost-dp1

Hjælp...XP "fryser" fast :-(

Gå til bund
Gravatar #1 - Christina8
4. feb. 2004 16:20
Hej alle.

Håber nogen kan hjælpe. Jeg har en bærbar med XP installeret. Mit problem er, at musen og keyboarded låser fast (fryser) hele tiden så jeg må reboote. Skærmbilledet fortsætter normalt. Det sker mest når jeg spiller spil, fx låser det fast efter et par minutter inde i Sims.
Normalt kan jeg undgå det ved at lade Winamp kører i baggrunden, men det virker ikke når der spilles spil.

Det startede efter installering af Explorer 6 og SP1. Jeg har prøvet diskoprydning og fragmentering. At slå Norton antivirus fra, at fjerne Hotfix Q811493, at frigøre ram, køre scandisk og chkdsk. Alt undtagen at formattere og installere igen.

Har I et bud på, hvad det kan være?
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
4. feb. 2004 18:13
Hvor stor er computeren, og hvor gammel er den...

(omg btw a gerl)
Gravatar #3 - Christina8
4. feb. 2004 19:08
Den er 1½ år gammel, Compaq 714EA , AMD Duron-processor 1,0 GHz, 20 GB harddisk, 256 MB hukommelse.

Den er også blevet lidt langsom i opstart. Som om den kører og kører i et par minutter.
Gravatar #4 - The-Lone-Gunman
9. feb. 2004 02:07
Hmm.. tjaa..

Der kunne være kommet godt med støv i køleren på den tid. Det kan fremkalde de symptomer du nævner.

Prøv at kigge på blæseren, ser den støvfuld ud? Hvis du ikke har lyst til at pille case af din bærbare, så prøv at støvsug den bærbares luftveje.

Men det lyder jo lidt sært hvis det er sket lige efter upgrade til SP1. Har hørt om få computere hvor det skulle sløve dem, men det var vidst noget med 3D Studio Max.
Gravatar #5 - Bubel
9. feb. 2004 06:58
Det med støvsugeren skal du nok passe på med.
En støvsuger danner normalt en kraftig statisk ladning, som er stor nok til at riste en del komponenter i en computer.

Istedet bør man bruge komprimeret luft på dåse.
Er ikke sikker om en kompressor er en god ide.
Gravatar #6 - The-Lone-Gunman
11. feb. 2004 16:17
Jeg har flere gange støvsuget min computer, uden den har taget skade. Dog ikke min bærbare...

Men kunne være man skulle holde op med det så :)

Men kender folk som har haft sære computerproblemer med både bærbare og stationære pga støv.
Gravatar #7 - DetVarSoerens
12. feb. 2004 15:51
tjek for virus, hvis du ikke har gjordt det, det kan lave mange sjove ting ved din comp. Og nogle gange viser fejlen sig først efter indstilling af noget andet (f.eks SP1 eller IE opdate)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login