mboost-dp1

hmmm... sker der for skærmen?

Gå til bund
Gravatar #1 - oBeZz^
27. dec. 2003 19:33
Har lige fået:
.ThemalTake Kabinet
.Asus P4C800-E Deluxe
.Pentium IIII Processor 2,6 ghz
.2x 256 Kingston DDR ram
.120 GB Seagate HD

Har så samlet den computer, og smidt mit gfx kort fra min gamle(Geforce4 ti-4600 128ddr) over i den nye...
Vil derefter så patroier 2-3 drevs på HD og installer win.

Det der sker, er at jeg tænder på knappen, computeren starter som den normalt skal, skærmen regerer på det, og den tænder, dvs. den tænder i 2 sek, og går så på standby igen... Selve skærmbilledet regere ikke, men lampen der lyser på skærmen er det eneste der regerer... derefter er der ikke mere...

hmmmm mærkeligt?

Diverse ting jeg har prøvet:
.udskift moniter
.bytte rundt på Ram
.sætte nogle andre Ram i
.udskiftet GF ti-4600 ud med et GF mx400, ingen forskel
.løsnet lidt på skruerne, kunne være det sad for stramt og bukkede...

Motherboard ASUS P4C800-E Deluxe:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.as...
http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4c800-e...

Noget der har prøvet det samme? Og ved hvad det kan være
Gravatar #2 - oBeZz^
27. dec. 2003 19:34
Hjælp mig!
Gravatar #3 - bulldog
27. dec. 2003 21:21
Prøv at sætte opløsningen ned.. Ofte er det dét der er galt..
Gravatar #4 - Wolly
28. dec. 2003 01:52
Det kan sådan set være en hvilken som helst hardware fejl! Kommer der ingen fejlbiiiip ud af pcspeekeren???

Hvis der ikke gør, så prøv at lytte efter om harddisken starter dit OS op som det plejer...
Gravatar #5 - annoia
28. dec. 2003 02:50
obezz - (partitionere)... Anyway, har du på noget tidspunkt haft liv i skærmen? Det lyder ikke sådan - gør dig HELT sikker på at skærmkortet sidder ordentligt i. Med AGP-kort kan det godt ske at de skal voldes lidt før de sætter sig rigtigt i bundkortet, så giv kortet et godt pres ned, og føl efter at det giver sig ca. en halv cm. Så skulle det være på plads.
Gravatar #6 - bulldog
28. dec. 2003 11:34
annoia, hvis kortet ikke sidder ordentligt i, burde computeren så ikke fejlmelde ?!
Gravatar #7 - annoia
28. dec. 2003 13:27
bulldog - Det kommer helt an på opsætningen. Der er på mange motherboards muligt at slå "halt on all errors" fra i sådan en grad at den heller ikke brokker sig over manglende grafikkort. Hvorfor dette skulle være gjort originalt skal jeg dog ikke kunne sige...
Gravatar #8 - bulldog
28. dec. 2003 13:30
Men den er vel default slået fra, ikke?!
Gravatar #9 - Wolly
28. dec. 2003 15:03
Da det jo er et helt nyt bundkort, vil der altid være fejlmeddelser hvis ikke grafik, ram eller cpu er rigtig tilsluttet. Man kan dog være så uheldig at en af delene sidder så forkert at det kortsluttet bundkortet, og så kommer der ingen fejlmeddelser...
Gravatar #10 - bulldog
28. dec. 2003 16:16
Wolly.. Så vil den jo ikke tænde overhovedet..
Gravatar #11 - Scherlund
28. dec. 2003 17:45
Tjek om ikke der sidder en afstandsholder og kortslutter dit bundkort. Har set og prøvet det så mange gange og det laver bla. den fejl du får.
Gravatar #12 - oBeZz^
28. dec. 2003 19:14
Nu må i ikke grine...

Men vi er dog kun mennesker, og mennesker lave fejl engang imellem!

Da jeg samlede det hele, startede jeg med blæserne(7 stk.s) til sidst blev det dog et odentligt bundt, i alt myleret glemte jeg 4 PIN's stikket fra Strømforsyningen til Bundkortet...! Havde puttet det store stik ind...!

hehe :-/

***shit happens
Gravatar #13 - Wolly
28. dec. 2003 20:48
Den har jeg også lavet... Det tog mig 3 timer at finde det fucking stik :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login