mboost-dp1

Hvilken IRC

Gå til bund
Gravatar #1 - hundeboll
28. nov. 2002 18:09
Hej...
Jeg sidder som n00b med en debian. Vil gerne vide hvilken client man skal bruge til IRC... Har fået det at vide, men kan ikke huske hvilken.
Kommer nok med flere spørgsmål, efterhånden som problemerne dukker op.
Gravatar #2 - Gruesome
29. nov. 2002 00:08
Tjah, der er en del at vælge imellem og jeg leder stadig. Først prøvede jeg ksirc, den brydder jeg mig ikke om. Kan ikke li' at ha' mere end 2 - 3 channels åbne og jeg sidder på 10x så mange normalt (jeg ved det, jeg har et problem). Så prøvede jeg xchat, den har jeg endnu ikke fået til at skrive æøå og når andre gør det knepper den linierne fuldstændigt op. Prøvede så mIRC igennem wine. Det virkede ok, men æøå virkede stadig ikke og der var generelt mange små bugs og iritationer. Så i bund og grund har jeg samme forespørgsel som dig, en god IRC client til linux (nej, BitchX er ikke god i X for mig pga de mange kanaler, men den er rigtig dejlig når man sidder i en konsol :))

Klient eller mIRC ville være guden at få portet, men nu må vi jo se
Gravatar #3 - Ngala
29. nov. 2002 00:16
Jeg kører x-chat på suse 8.0 der er ingen problemer med æøå???
Gravatar #4 - Ngala
29. nov. 2002 00:27
Forresten så ser KVIrc en del bedre ud, men jeg ved ikke om det rent funktionelt er bedre. Tror at det følger med kde
Gravatar #5 - Gruesome
29. nov. 2002 00:34
Egentligt er jeg oxo lige glad om X-Chat kan bruge æøå eller ej (det kan den jo nok 100% hvis man lige får haxet det lidt). Synes ikke den er særligt god. En blanding af noget popfis og er yder ufunktionel. Skal lige ha' set på kvirc
Gravatar #6 - Ngala
29. nov. 2002 00:54
Ja jeg må nok give dig ret i at designet på x-chat ikke er noget at råbe hurra for. Jeg tror ihvertfald ikke, at du bliver skuffet over designet på KVIrc
Gravatar #7 - Gruesome
29. nov. 2002 08:19
Kvirc var nøjagtig lige så belastende som x-chat (bortset fra æøå virkede). Designet er poppet, grimt og nærmest barnligt i sine billeder osv. Ud over det er der en masse ekstra funktioner med som kun virker sammen med andre kvirc klienter. Jeg vil ha' en simpel men pæn klient ligesom mIRC eller klient. Det er vel ikke for meget at forlange.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login