mboost-dp1

Hvilken lommeregner?

Gå til bund
Gravatar #1 - Mozez
16. jan. 2004 14:47
Jeg læser mat på uni på 1. år. Jeg er imidlertid ved at se mig om efter en ny lommeregner. Jeg har set på en Voyage 200, TI-89. Hvad skal man vælge?
Gravatar #2 - Wolly
16. jan. 2004 15:09
Jeg har haft en TI-89 og den var super, kender dog ikke den anden. Har dine tutorer eller lære ikke et kvalificeret forslag???
Gravatar #3 - Infophreak
16. jan. 2004 15:51
Jeg læser matematik på uni på 6. semester, og jeg kan med 100% sikkerhed sige til dig, at du *ikke* får brug for en lommeregner. Jeg har selv en TI-83 fra gymasiet, og jeg har ikke brugt den til noget seriøst siden første år, hvor den var OK til at rækkereducere matricer og andre trivielle operationer.
Gravatar #4 - garfield
16. jan. 2004 16:20
En TI-89 er helt sikkert en super lommeregner som jeg har haft meget glæde af på mine snart tre år som htx'er. En Voyage 200 er vist ikke meget andet end en TI-89 med lidt popsmarte funktioner og lidt større skærm. Om man så får brug for lommeregner på uni som Infophreak ikke mener man gør, ved jeg ikke noget om. Men en TI-89 er i hvert fald meget mere behagelig at arbejde med end en TI-83 der ligner lort i forhold til :)
Gravatar #5 - Mozez
17. jan. 2004 13:00
Jeg vil også bare gerne kunne se f.eks. de kurver man sidder og regner på. Kan den ikke godt nok tegne kurver og andet i rummet?
Gravatar #6 - o00o
17. jan. 2004 15:01
TI-30 forever!
Hvis du læser matematik på uni, skal du ikke bruge en lommeregner til en skid -aldrig. Det er noget andet, hvis du også læser fysik eller statistik eller økonomi eller sådan noget, så får du nok brug for en.
Gravatar #7 - The-Lone-Gunman
18. jan. 2004 16:04
Jeg har selv en TI-89, som er en dejlig maskine.

Yoyage 200, er også rigtig lækker, rent funktionsmæssigt er de ens. Men 200 kommer med mulighed for USB tilslutning, TI-89 har kun seriel.

200's større display er lækkert. Og der er fuldt tastatur, hvilket er bedre at skrive på, end TI-89, hvor man skal skrive som "2nd" funktion på tal-knapperne.

Jeg valgte TI-89 pga. jeg skal have den med i skole hver dag, så derfor gad jeg ikke have den anden til at fylde. Jeg har også min bærbare med i forvejen.

(Btw. TI-BASIC roxx!)
Gravatar #8 - Mozez
18. jan. 2004 17:56
Jeg tror jeg køber den Voyage 200. Den er totalt sej. USB-kablet er jo også nærmest prisdifferensen mellem 200 og 89 i sig selv.
Gravatar #9 - GrapeWine
19. jan. 2004 09:50
Begge maskiner er vildt lækre!
Personligt foretrækker jeg 89'eren fordi den er lidt mere handy, og fordi af erfaring ved, at det meste 3D arbejde alligevel foregår på den bærbare!
Så keep in mind, at det er ved computeren det sner! lommeregnere er mest til simple udregninger også på uni!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login