mboost-dp1
Hvor ser i de fremtidige største potentielle sikkehedsproblemer i firmaerne??
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Da jeg sidder og er ved at ligge sidste hånd på et foredrag om sikkerhed ville jeg høre jeres mening om hvor i mener at fremtidens nye sikkerheds problemer vil fremkommer som følge af teknologiens indtog i virksomhederne...
Bliver det ved den mobile teknologi
På kontoret
Instant Messenger
Firewalls/virus/spyware
Art of deception
Defacements.
Web services. :)
har gjort det kort for ikke at lede folk ind i en bane så kom med alle jeres inputs..
Bliver det ved den mobile teknologi
På kontoret
Instant Messenger
Firewalls/virus/spyware
Art of deception
Defacements.
Web services. :)
har gjort det kort for ikke at lede folk ind i en bane så kom med alle jeres inputs..
Jeg tror ikke det er i en bestemt netværks protokol eller program du skal lede, men nærmere idéen om at en firewall kun sidder på ydersiden af et netværk, alt imens en inficeret computer kan overtage netværket indefra.
Det er de færreste netværksløsninger som i dag kan forhindre en computer i at bruge netværket hvis computeren ikke overholder firmaets IT politik som feks antivirus eller opdateret operativsystem. Uden at kunne kontrollere hvilke computere der har adgang til netværket kan en computer sprede sine programmer til andre computere stort set uhindret.
Det er de færreste netværksløsninger som i dag kan forhindre en computer i at bruge netværket hvis computeren ikke overholder firmaets IT politik som feks antivirus eller opdateret operativsystem. Uden at kunne kontrollere hvilke computere der har adgang til netværket kan en computer sprede sine programmer til andre computere stort set uhindret.
Døre vinduer og lamper altså alt den slags der i højere og højere grad bliver computerstyret uden at folk egentligt tænker over det.
Jeg kan da forstille mig at der går virus i de systemet på et eller andet tidspunkt og lys der tender og slukket tilfældigt eller døre der ikke er låste når de bør værre det er vel en form for sikkerhedsrisiko.
ellers så er voice over IP eller komplicerede peer to peer tjænester som bittorent også noget der bliver svært at styre og dermed også en sikkerheds risiko.
Jeg kan da forstille mig at der går virus i de systemet på et eller andet tidspunkt og lys der tender og slukket tilfældigt eller døre der ikke er låste når de bør værre det er vel en form for sikkerhedsrisiko.
ellers så er voice over IP eller komplicerede peer to peer tjænester som bittorent også noget der bliver svært at styre og dermed også en sikkerheds risiko.
Jeg tror at det største sikkerhedsmæssige problem fortsat vil være brugerene.
1) De glemmer hardware rundt omkring
2) De kan "manipuleres" - altså snak rigtigt til dem og de udleverer for mange oplysninger.
3) De glemmer passwords - så passwords skal kunne resettes
4) De trykker på forkerte knapper og kan finde på at disable sikkerhedsprogrammer hvis de er "irriterende" eller "i vejen"
5) etc.
1) De glemmer hardware rundt omkring
2) De kan "manipuleres" - altså snak rigtigt til dem og de udleverer for mange oplysninger.
3) De glemmer passwords - så passwords skal kunne resettes
4) De trykker på forkerte knapper og kan finde på at disable sikkerhedsprogrammer hvis de er "irriterende" eller "i vejen"
5) etc.
Foredraget gik fint, men som flere påpeger så er vores brugers tiltro hardware/software løsninger desværre ikke altid af heldig karakter.
Social engineering eller the art of deception har eksisteret i mange år, dog er det først kommet frem i offentlighedens søgelys for nogle år tilbage og stadigvæk har man ikke gjort for meget ved det.
Social engineering eller the art of deception har eksisteret i mange år, dog er det først kommet frem i offentlighedens søgelys for nogle år tilbage og stadigvæk har man ikke gjort for meget ved det.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.