mboost-dp1

Hvordan finder man ud af hvilken port et program bruger?

Gå til bund
Gravatar #1 - kasperwo
15. mar. 2005 22:57
Hvordan finder man ud af hvilken port et program bruger?
jeg bor i et kollegie, med firewall der blokerer de fleste porte i routeren, jeg ka godt få TDC til at åbne en, men jeg ska selv finde ud af hvilken port det forbinder fra...
det er pacific poker hvis det sku hjælpe...

plz help me

MvH Kasper WO
Gravatar #2 - XorpiZ
16. mar. 2005 06:24
Skriv til dem der har lavet programmet og hør dem af :)
Gravatar #3 - west
16. mar. 2005 06:59
Det var da godt nok et skummelt site .. :P

Anyways, her er en sniffer: http://www.ethereal.com/
Gravatar #4 - Mort
16. mar. 2005 07:18
TCPView fra SysInternals.com kan fortælle dig hvilke porte de forskellige programmer benytter.

Alternativt er Microsoft Network monitor et godt værktøj til at scanne porttrafik, men så kræver det at du har lidt større indsigt i netværksprotokoller. Microsoft Network monitor ligger på Win2000 Server CD'en.

Ethereal som west foreslog er også et alternativ, men så vidt jeg husker er den ikke særlig let at komme i gang med - Det er et par år siden jeg sidst prøvede den, så det kan godt være den er lettere at bruge i dag.

Hvis ingen af de 3 foreslag gør det for dig, kan jeg også maile en IP sniffer jeg har lavet...
Gravatar #5 - Magenta
16. mar. 2005 12:06
netstat -an Viser dine åbne sockets, men det kan være den forsøger mere når den først har forbindelse.
Men ellers tjek en readme / dokumentation til programmet. Det står der sikkert.
Gravatar #6 - kasperwo
16. mar. 2005 15:50
med tcpview fandt jeg en port, 701, som den forsøgte at connecte gennem men blev afvist... den forsøgte også på en hel masse porte mellem 3200 og 4000... ka det passe? ka et program godt ha så mange forskellige porte den ka connecte gennem?
jeg kan ikke finde nogen readme da det er et program direkte installeret gennem nettet...
der står heller ikke noget på deres hp, og jeg har skrevet til dem men de svarer ikke...
Gravatar #7 - Mort
17. mar. 2005 07:30
Ja, det kan sagtens passe at den prøver et helt port range for at kunne komme igennem. Jeg kunne forestille mig at det var for at forøge chancen for at den kunne finde en port med "hul" igennem.

Det kan også være at den bruger et dynamisk port range, men indtil nu kender jeg ikke til andre end Microsoft som kan finde på den slags narrestreger (Det er meget svært at sikre et netværk hvis alting skal stå åbent for at ens programmer virker).
Gravatar #8 - Magenta
17. mar. 2005 10:13
tjaa hvis de ikke vil give dig noget info, så vil jeg helt lade være med at spille hos dem. Dine penge er jo åbenbart ikke gode nok hos dem.

Men jo programmet kan godt forsøge en helt portrange hvis den ikke kan komme igennem. Eller bruge flere porte til komunikationen. Dog skal du jo være opmærksom på at du kan have andet som forsøger at snakke ud på nettet samtidig. Spyware, IM programmer osv. Dem skal du jo lige filtrere fra.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login