mboost-dp1

Hvordan loader man en driver under Windows Xp installationen fra andet end floppy ?

Gå til bund
Gravatar #1 - C_H_I_P
4. okt. 2005 07:06
Hej Gruppe

Jeg mener at have læst en artikkel, der beskrev en løsning på at loade en driver under windows xp installationen (tryk F6 for at loade 3rd party driver), fra fx. usb istedet for floppy.

Jeg har nemmelig lige fået samlet en "spand" uden floppy, og den skulle selvfølgelig bruge en 3rd party driver. DOH !

Er der nogen der ved hvor artiklen var, eller nogen der har en løsning ?
Gravatar #2 - wizax
18. okt. 2005 14:16
har du fundet en løsning? jeg er noget interesseret selv...
Gravatar #3 - bugger
18. okt. 2005 15:03
Det kan ikke lade sig gøre at installere 3rd party drivers fra andet end diskettedrevet.

MEN, der er et par løsninger på problemet.

1. Din BIOS kan sætte din harddisk til IDE mode.
2. Producenten til din harddisk har en Boot-CD på sin hjemmeside der kan sætte harddisken op før en XP Installation.
3. Du kan brænde en XP Install CD med driveren.

Her er en Guide til nr. 3: http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=88...

Guiden beskriver også hvordan du samtidig kan opdatere din Windows XP Installations disk til SP2.
Gravatar #4 - amokk
18. okt. 2005 15:20
Hvis det er fordi XP har problemer med at se din SATA disk ved installation, så prøv at rode lidt i BIOS og se om der ik er en eller anden SATA mode du kan sætte, evt. noget der hedder Compatibility eller Legacy mode... Når XP og driverne så er installeret, kan du eksperimentere med at sætte den i den mode du ønsker
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login