mboost-dp1

Indgange på skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - min fattar a æ søman
11. feb. 2005 19:09
Hej.
Jeg har en Samsung SyncMaster 957df skærm. Bag på denne er 5 runde stik, med hver sit bokstav. De er følgende: R, G, B, H/V, V. Jeg kunne godt tæke mig at vide hvad disse stik skal bruges til.

Det skal desuden siges at jeg har prøvet at kigge på samsungs hjemmeside. Men uden held.
Gravatar #2 - nightH
11. feb. 2005 23:00
det er så du kan bruge f.eks dette :
http://www.pchonline.dk/p.asp?katId=528&id=295...
bogstaverne står for følgende, (jeg er lidt rusten så tag det ikke for 100 % korrekt) Red, Green, Blue, Horisontal/Vertikal, og V-sync. men som sagt jeg er ikke helt sikker, så du må ud og slå det op, hvis du vil vide det med 100 % sikkerhed. en google på "BNC kabler RGB" burde give nogle fornuftige resultater.
men generelt er det mit indtryk at det er noget proffer bruger i forbindelse med videooverførsel. (giver nok bedre/renere signal samt at det nok er standart-udgangstype på prof. udstyr).
Gravatar #3 - amokk
11. feb. 2005 23:00
det er BNC stik, til et RGB signal... De kan bruges til akkurat det samme som dit VGA kabel bliver brugt til, det betyder bare at du kan tilslutte f.eks. en prof. videomaskine eller lign. til din skærm, eller at du kan sætte den PC til via et VGA-BNC adapterkabel... billedkvaliteten vil dog være den samme, da det er 100% samme signal der går igennem
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login