mboost-dp1
køling problem
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
min computer bliver for varm bare når jeg har siddet og spillet i 5 min også begynder den at bippe også 2 min sennere begynder den at lagge. Er der noget jeg kan gøre for at den ikke bliver for varm, sidder med 4 kølere derinde plus en ventialtor udenpå.
Ps det er en pentium 4 2800 Mhz
Ps det er en pentium 4 2800 Mhz
sørg for at luften cirkulerer i kabinettet. Køb nogle ordentlige kølere til CPU / grafikkort (jeg er zalman luder og jeg indrømmer det gerne..)
hvis det er muligt så sug luften ind i bunden og gerne foran på kabinettet, og sørg for at den bliver pustet ud omkring Strømforsyningen. (langt ord!)
Held og lykke!
hvis det er muligt så sug luften ind i bunden og gerne foran på kabinettet, og sørg for at den bliver pustet ud omkring Strømforsyningen. (langt ord!)
Held og lykke!
hallo hhåber i kan hjælpe.... når jeg starter op viser min bios at cpu er 77 grader, det er rimelig usansynligt når den lige er startet, for når jeg kører asus prob viser den kun 39 grader hva kan det være??? jeg synes at have prøvet alt.. håber i har nogen ider
jeg har en athlon xp 2600+ 333fsb med thermaltake watercooling som kan køle op til 3700+ men start temperaturen starter ved 77 grader men asus probe viser 39 grader.... når jeg så genstarter lukker den ned. kigger jeg så i bios er temp. op på 92 grader.....?????????? HJÆLP HJÆLP HJÆLP
Smid en Zalman kobbervifte på, monter herover en 120MM pabst mølle og smid den på 5V, så slipper du for larm og brok fra maskinen.
I de fleste tilfælde med varme cpu'er om det er Intel eller AMD, er høj varme gerne lig med defekt cpu. For de fleste box og OC kølere plejer at kunne køle. Der er dog et par ting, man skal huske inden man melder sin cpu for død...
1. Tjek om det er en ordenlig kølepasta der er blevet brugt, og skift om nødvendigt (og det er det gerne med box kølere)
2. Tjek din strøm. V-core kan sættes ned og give nogen varmenedsættelse, men vær forsigtig med at pille ved den.
3. Strømforsyningen skal være iorden. Den skal ikke give store udsving. En dårlig PSU = dårlig pc.
4. Kabinetblæsere skal monteres med den rigtige flow, der skal altså både være sug og blæs. F.eks. kan de der sidder forrest blæse luft ind og dem der sidder bagerest suge luft ud.
Har du gjort dette og du stadig har en relativ høj varme (over 65C i bios) så kan du godt se dig om efter en anden cpu, da dit varmeproblem sikker skyldes en defekt i cpu'en.
1. Tjek om det er en ordenlig kølepasta der er blevet brugt, og skift om nødvendigt (og det er det gerne med box kølere)
2. Tjek din strøm. V-core kan sættes ned og give nogen varmenedsættelse, men vær forsigtig med at pille ved den.
3. Strømforsyningen skal være iorden. Den skal ikke give store udsving. En dårlig PSU = dårlig pc.
4. Kabinetblæsere skal monteres med den rigtige flow, der skal altså både være sug og blæs. F.eks. kan de der sidder forrest blæse luft ind og dem der sidder bagerest suge luft ud.
Har du gjort dette og du stadig har en relativ høj varme (over 65C i bios) så kan du godt se dig om efter en anden cpu, da dit varmeproblem sikker skyldes en defekt i cpu'en.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.