mboost-dp1
Kryptering af partition (Linux)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Er der nogen der har erfaringer med at kryptere en hel partition.
Da jeg er ved at smide min nye harddisk i computeren, overvejer jeg at kryptere hele mollevitten så andre ikke kan se hvad der er der på. Der er dog flere spørgsmål der trænger sig på.
1. Bliver partitionen langsom at læse fra.
2. Hvilket program skal jeg vælge (kender kun PGP)
3. Er der en nem måde at gøre det på.
4. Er det generelt en dårlig ide at kryptere en partition med eks. film & musik på.
Jeg køre mandrake.
Da jeg er ved at smide min nye harddisk i computeren, overvejer jeg at kryptere hele mollevitten så andre ikke kan se hvad der er der på. Der er dog flere spørgsmål der trænger sig på.
1. Bliver partitionen langsom at læse fra.
2. Hvilket program skal jeg vælge (kender kun PGP)
3. Er der en nem måde at gøre det på.
4. Er det generelt en dårlig ide at kryptere en partition med eks. film & musik på.
Jeg køre mandrake.
Allerførst: GIYF.
Lidt hurtig brug af Google finder f.eks. denne side.
Du skulle måske også kigge i Gentoos fora. Jeg mindes at have set en post fra en 13-årig knægt, der havde gjort det hele selv. Prøv at søge på "cryptoloop" eller "encrypted root" evt. + "HOWTO" i deres fora.
Lidt hurtig brug af Google finder f.eks. denne side.
Du skulle måske også kigge i Gentoos fora. Jeg mindes at have set en post fra en 13-årig knægt, der havde gjort det hele selv. Prøv at søge på "cryptoloop" eller "encrypted root" evt. + "HOWTO" i deres fora.
Jeg skriver ikke sådan en post her på siden, uden jeg har googlet spørgsmålet først! Jeg syntes dog ikke rigtig jeg kunne finde hvad jeg søgte!
Takker for de to link's, jeg kan godt huske historien om den satans 13 årige dreng, der havde lavet adskillige genistreger i linux.
Vil dog stadig gerne høre fra folk der selv har prøvet det...
Takker for de to link's, jeg kan godt huske historien om den satans 13 årige dreng, der havde lavet adskillige genistreger i linux.
Vil dog stadig gerne høre fra folk der selv har prøvet det...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.