mboost-dp1
LaTeX (includegraphics pakken)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Oi, alle I andre kære LaTeX nydere (til dem som tænker skummelt nu: www.ctan.org (skide IE edit box)) jeg har et mellem-stort problem med LaTeX, jeg kan ikke inkludere billeder i mine filer (mere):
includegraphics[]{ fil.eps } %mellemrum fordi IE editboxen skoder
giver fejlen at filen ikke kan findes, både grafikfil og .tex fil ligger i samme dir, jeg bruger dvips driveren på en MDK9.0 (og standard LaTeX/TeX som følger med)
Nogen der ved hvad jeg gør forkert? Det virkede fint på windows da jeg brugte det... :(
includegraphics[]{ fil.eps } %mellemrum fordi IE editboxen skoder
giver fejlen at filen ikke kan findes, både grafikfil og .tex fil ligger i samme dir, jeg bruger dvips driveren på en MDK9.0 (og standard LaTeX/TeX som følger med)
Nogen der ved hvad jeg gør forkert? Det virkede fint på windows da jeg brugte det... :(
Jeg kan snildt få det til at virke med dvips nu, men for mit vedkomne er udelukkende eps filer et dårligt valg, da jeg arbejder sammen med folk på windows maskiner (hvad her MS i mod eps?), og ikke engang photoshop kan levere en .ps eller .eps som dvips vil samarbejde med (ingen afgrænsing af størrelse = jeg skal huske størrelsen på alle billederne)
Da jeg selv kørte windows brugte jeg pdftex (eller er det texpdf?) som driver, det gik fint, jeg kunne bruge png, jpg og et hav af andre grafikformater, når jeg bruger den på GNU/Linux får jeg en besked om at grafikfilen ikke blev fundet... :(
Jeg ved ikke om pakken er insatlleret korrekt, hvordan kan jeg undersøge det?
Og så et tillægsspørgsmål: jeg ved man kan "compile" "direkte" til pdf ved hjælp af en pakke, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg sætter den op...
Da jeg selv kørte windows brugte jeg pdftex (eller er det texpdf?) som driver, det gik fint, jeg kunne bruge png, jpg og et hav af andre grafikformater, når jeg bruger den på GNU/Linux får jeg en besked om at grafikfilen ikke blev fundet... :(
Jeg ved ikke om pakken er insatlleret korrekt, hvordan kan jeg undersøge det?
Og så et tillægsspørgsmål: jeg ved man kan "compile" "direkte" til pdf ved hjælp af en pakke, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg sætter den op...
Har du overhoved prøvet at søge efter noget på www.google.com?
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&am...
Det kan godt være at du skal prøve med lidt andre søgeord så de passer til lige det du vil have at vide. Der findes utrolig mange sider som beskriver dit problem.
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&am...
Det kan godt være at du skal prøve med lidt andre søgeord så de passer til lige det du vil have at vide. Der findes utrolig mange sider som beskriver dit problem.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.