mboost-dp1

Log trafik på delt ADSL

Gå til bund
Gravatar #1 - runelolk
3. feb. 2004 14:14
Problemet:
Vi er 8 lejligheder i en ejerforening der deler en 2mbit Tiscali ADSL. Dette gør vi gennem en Cisco SOHO77 og en 16 port trendnet switch. Dette kører fint.
Hvad jeg ønsker er at kunne logge hvilke interne ip-adresser der har sendt/modtaget pakker til specifik extern ip-adresse. Således at jeg har en logfil at smide i hovedet af APG/PET hvis de skulle banke på min dør.

Jeg har set på flere løsninger, men har svært ved at beslutte mig for hvilken der er nemmest/optimal/billigst.

Jeg har overvejet at sende al trafik gennem en linux-maskine for derved at kunne få en log. Problemet er bare at denne løsning kræver en ekstra maskine og en masse strøm.

Jeg har også overvejet en Linksys BEFSX41 router, denne kan generere en log som sendes til en IP på netværket. Dette er jo meget fint, borset fra at jeg så stadig skal have en maskine kørende 24-7.

En anden løsning, som jeg ikke er sikker på virker er en D-link DI-604 router der (vist nok) kan generere en log og maile denne til ens mail-box, jeg er bare i tvivl om D-link loggen indenholder alle de informationer jeg har brug for.

Jeg har også forsøgt at finde oplysninger om hvorvidt Cisco router kunne logge trafikken, men jeg har ikke kunne finde dokumentation omhandlende dette. Desuden er Cisco routeren jo ikke ligefrem det mest brugervendlige stykke hardware.

Jeg vil meget gerne høre fra andre der har erfaring med dette problem og evt. ha' forslag til hardware/software der kan løse dette. (Inden for et rimeligt budget - max. 2000,-)

/rune
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login