mboost-dp1

mandrakelinux install hjælp

Gå til bund
Gravatar #1 - Ajax
21. sep. 2004 09:38
Hej..

Nå men nu har jeg fået downloadet mandrake linux og har sådan set også forsøgt at installere det 2 gange.. Men hver gang jeg har installeret startede linux op i en command shell i stedet for en GUI.
Jeg havde dog valgt KDE GUI under install, men jeg mistænker måske at det er fordi at jeg alligevel er NØD TIL at bruge cd2 eller cd3 også, da jeg sprang disse over?

Nogen der kan hjælpe??
Gravatar #2 - Norton
21. sep. 2004 14:49
Vis jeg skulle vælge ville jeg starte ud med SUSE linux vis det er din første gang :)
Gravatar #3 - Ajax
21. sep. 2004 18:03
Det er ikke første gang :D
Jeg har førhen prøvet bl.a. Red Hat og Corel.

Det er dog første gang med mandrake.

Er der virkelig ikke nogen der har et kvalificeret bud på mit lille problem???
Gravatar #4 - Ajax
21. sep. 2004 21:53
Yes, nå nu gav jeg op og downloadede både cd2 og cd3, og brugte dem i install.. MEN fandt ud af at det ikke var problemet.
Såvidt jeg kan se er mit problem at driverne i mandrake linux ikke fungerer ordentlig til min computer..

Jeg sidder med et ATI Radion 9600 kort, som ellers normalt er det nemmeste i verden at installere (ihvert fald under windows, der finder den altid kortet selv)..

Hvad fanden gør man ? Kan man ikke bare køre med en standard driver, den bruger vel også et eller andet til at vise grafikken under install?

Men det er åbenbart noget jeg skal vælge inden jeg kan komme ind i systemet, der var jeg så bare lige blevet lidt for vant til at windows med at der kan man få lov at bruge systemet selv man ikke lige har alle de specifikke drivers installeret eller sat op.

HVAD GØR JEG ?? HJÆÆÆÆLP.... jeg er helt lost..
jeg har forsøgt at vælge 20 forskellige drivers af dem som følger med, men ingen af dem virker.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login