mboost-dp1

Mangler seriøs hjælp til valg af trådløs netværk...

Gå til bund
Gravatar #1 - Sympotonic
18. jun. 2003 07:40
Hejsa... Kunne godt bruge noget hjælp, angående Trådløs netværk :}

Jeg har ikke sat mig overdrevet meget ind i det, da jeg synes markedet er gevaldigt stort angående trådløs netværk. Og når man spørge folk, er det tit svar som modsiger hinanden man får.

Jeg leder efter et trådløs netværk til Stationær/bærbar, som er inde for en rimelig prisgrænse, men som sammetid kan række det den skal :}

Jeg har kigget lidt på 11 mb/s netværk, men er der nogen som kan anbefale noget? - Jeg bor i nogle ungdomsboliger @ Ringsted, som består af 4 huse, med 10 værelser i hinanden. Vi vil godt sætte noget trådløs netværk op, som folk kan tilmelde / joine hvis de vil og har lyst. Hvis "modtageren" kommer til at stå i "centrum", skal den række ca 80 mtr. udenfor og indendørs sammenlagt...

Dvs. det jeg leder efter er noget trådløs netværk der kan række gennem, vægge, tag, isolering osv. op til 80 mtr. - nogen der kan anbefale noget godt?

lige en ting mere :} - hvis man nu fikt sat noget trådløs net op, som svarene til det ovenover. kan man så så for en rimelig stabil netforbindelse gennem dem? f.eks hvis modtageren har 2/2 mbit, og der sættes 2 clienter på, vil den dele den i 1/1 eller vil det gå langsommere?
Gravatar #2 - Inum
18. jun. 2003 15:58
"hvis man nu fikt sat noget trådløs net op, som svarene til det ovenover. kan man så så for en rimelig stabil netforbindelse gennem dem? f.eks hvis modtageren har 2/2 mbit, og der sættes 2 clienter på, vil den dele den i 1/1 eller vil det gå langsommere?"

Jeg vil tror det kommer an på afstanden mellem client og router. Jeg er dog ikke helt sikke da jeg ikke har prøvet trådløst netværk, men prøv google

/edit
Fandt et link omkring rækkevide på [url=http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/traadloes_router/raekkevidde/] følgende adresse
Gravatar #3 - Sympotonic
18. jun. 2003 20:43
Oki takker for hjælpen :} men søger gerne mere hjælp fra andre hehe =)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login