mboost-dp1

Min computer slukker

Gå til bund
Gravatar #1 - inflector
10. jul. 2004 22:50
Jeg har gennem længere tid bøvlet med min computer, men lige nu er det værre end nogensinde. Jeg installerede nogle nye drivere til mit Radeon 9700, som jeg har hentet på ati´s hjemmeside. Efter endt installation startede min computer normalt, men da jeg startede et spil gik der cirka 10 minuter så frøs min computer og slukkede cirka 2 sekunder efter. Dette kom lidt bag på mig, men jeg startede min computer igen og tilsyneladende virkede den fint. Indtil torsdag aften hvor den frøs under et spil og da det var sent på aftenen slukkede jeg bare computeren. Da jeg stod op fredag og tændte min computer gik den igang med at loade windows og cirka halvvejs i opstarten slukkede den og det sker hver gang jeg tænder den nu. Jeg kan nogen gange lige komme ind i windows, men den chrasher næsten med det samme.
Jeg har en athlon 2800xp, et Radeon 9700, et asus a7n8x bundkort.
Jeg bruger Windows xp som er helt opdateret, de nyeste n-force drivere til mit bundkort.

Jeg kan ikke genneskue hvad der er galt. Kan i hjælpe mig?

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - pokana
11. jul. 2004 13:54
lav en f-disk og så formaterer du og instalerer xp på ny så er det problem løst --->
Gravatar #3 - karano_dk
11. jul. 2004 14:06
Det er måske også et forsøg værd lige at prøve at genskabe "last known good configuration" inden du reinstallerer.

Så kan du jo være heldig at få lov til at afinstallere den nye driver.

Men standard windows-fejlfindingen med at ghoste maskinen er altid rar ;-)
Gravatar #4 - Wolly
11. jul. 2004 14:29
Jeg tror nu jeg ville prøve at opstarte maskinen i fejlsikret tilstand og fjerne driveren før jeg gjore nogrt andet... Måske det ville virke!
Gravatar #5 - inflector
11. jul. 2004 15:28
Jeg kan ikke engang starte den i fejlsikret uden at den slukker...har prøvet ellers :(

skal lige prøve last known good configuaration, kan være at det virker.
Gravatar #6 - pokana
11. jul. 2004 17:55
hvis det ikke virker er min mening stadig en f-disk
Gravatar #7 - nightH
11. jul. 2004 23:33
det undrer mig MEGET, at der ikke er nogen der har forslået dig at tjekke om varme kunne være grunden ?
start med at åbne din comp og se om den er støvet :) ,er den det, er det nok enten din cpu der får hedeslag pga for lidt køling, eller måske din north/southbridge, det kan dog også være din hdd der har fået en fejl/bad clusters, dette er dog ikke særlig sansynligt, har kun været ude for at det var hdd´ens skyld 1 gang, men har været ude for støv/dårlig kølning/dårlig kølepasta mange mange gange.
såvidt jeg husker har asus noget der hedder C.O.P. (cpu overheating protection) som lukker computeren ned hvis din computer bliver for varm, det burde kunne stilles på i bios.
du kan jo evt prøve den nemmet test : åben dit kabinet og stil en blæser til at puste direkte ind på dit motherboard, kan du starte op, er det et varmeproblem ;)
Gravatar #8 - amokk
12. jul. 2004 13:57
drop alt det folk skriver med fdisk og formattering osv.

du siger den slukkker på tilfældige tidspunkter, nogen gange inden den loader windows... min far havde et lignende problem, og efter 1½ måned kunne den slet ikke tænde

han skiftede strømforsyningen og den virkede som ny!
Gravatar #9 - RedCalf
13. jul. 2004 08:04
Jeg har haft et tilsvarende problem et par gange 1. gang var det fordi jeg havde hentet grafikdriveren fra windowsupdate. Jeg fjernede den og hentede en fra producenten i stedet. 2. gang var det fordi min blæser på grafikkortet var defect.
Jeg har ligeledes hørt at - en overophedet cpu og en grafikkorts blæser for tæt på nothbridgen kan forudsage samme problem.
Gravatar #10 - simonsweb
16. jul. 2004 22:49
Varmen kunne evt. være grunden, har du tjekket i biosen hvor varm din maskine er?
Gravatar #11 - amokk
21. jul. 2004 11:50
jeg gentager...

du siger den slukkker på tilfældige tidspunkter, nogen gange inden den loader windows... min far havde et lignende problem, og efter 1½ måned kunne den slet ikke tænde

han skiftede strømforsyningen og den virkede som ny!
Jeg synes ideen med signaturer under sine indlæg er dybt
Gravatar #12 - inflector
22. jul. 2004 13:14
Tak for alle de gode forslag. Det viste sig at være butikken hvor jeg har købt maskinnen der har dummet sig, ved at putte for lidt kølepasta på :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login