mboost-dp1

Monster-maskine Crasher!!!

Gå til bund
Gravatar #1 - heineg
27. jun. 2001 21:06
Monster-maskine Crasher!!!Jeg har lige investeret i en monster PC'er, MEN det har det med at crashe ind imellem, og jeg kan simpelthen ikke regne ud, hvad problemet er. Billedet fryser simpelhen uden at maskinen hakker først, og det eneste jeg kan gøre er at boote maskinen. Se min konfiguration <A HREF=http://sitecenter.dk/master/newtoys/>HER!!</A> Jeg har installeret 12,41 Driver til grafikkortet uden at det løste problemerne :-( plz help! Heine www.sitecenter.dk/master
Gravatar #2 - Miklos
27. jun. 2001 21:53
StrømKunne godt tyde på du mangler strøm når man se dine specs.

Måske denne http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.as... ville hjælpe :)
Du har ikke overclocket noget vel ?
Gravatar #3 - heineg
28. jun. 2001 10:03
Ingen overclockingNej jeg har ikke overclocket noget (det håber jeg ikke skulle være nødvendigt) Jeg har endvidere et stort tower, hvor der helst skulle være strøm nok. Hvad gør det produkt, du har linket til? Heine
Gravatar #4 - heineg
28. jun. 2001 10:56
ASUS GeForce 3Jeg har lige prøvet SmartDoctor, der fulgte med til grafikkortet. Der står at kortet får 3,26 V, men det skal have 3,3V - kan det være det, der er problemet. Den crasher kun i spil, men det er vel også først der, at PC'en skal yde noget.
Gravatar #5 - Miklos
28. jun. 2001 11:14
RC5Hent en RC5 klient og test om din maskine kan tåle 100% CPU belastning.
Gravatar #6 - heineg
28. jun. 2001 12:09
RC5Det lyder som en god ide, men hvor henter jeg sådan en? Heine
Gravatar #7 - heineg
28. jun. 2001 12:26
RC5Jeg har downloadet det fra microsux.dk, men jeg tror, at det er lige lidt for teknisk avanceret til mig. Findet der ikke andre programmer, som jeg kan bruge til at teste proformance. Jeg begynder mere og selv at tro på, at det er fordi der ikke leveres strøm nok, da PC'en altid laver total lock-up, og skal bootes. Og det er sket i alle mulige slags spil ;-(
Gravatar #8 - DavManden
29. jun. 2001 13:19
hejHar du instaleret de rigtige chipset drivere
Gravatar #9 - BIO--DK
28. sep. 2001 11:18
Det er helt sikkert et varmeproblem... Prøv at få fat i et temperaturmåle-program ( der følger tit et med til dit bundkort ). Jeg kender en der har samme problem med en færdigbygget PC fra Bilka.

Hvis det er et varmeproblem er det eneste du kan gøre: Større køling.

Husk at en CPU har det bedst under 50 grader, og de "fryser" normalt når de kommer over 60-70 grader.

BIO--DK
Underligt at man skriver "fryser, når den egentligt "sveder"
Gravatar #10 - CyberQ
20. feb. 2002 15:40
Jeg er ikke enig med BIO, jeg har en pentium 4 1600 Mhz, og den ligger normalt på 48 grader og 62-65 grader under fuld belatning, og den er 100% stabil, jeg har haft den i lidt over et halvt år, og den har ALDRIG og jeg gentager ALDRIG gået ned, jeg bruger den til ALT, DivX kodning, 3D studio max rendering, Photoshop, gaming osv, kanont system, jeg vil nærmere stille spørgsmål ved enten din strømforsyning eller om du har husket AUX stikket der skal holde P4'eren stabil, det er ret vigtigt at det er sat i da den ellers ikke får den stabile strøm den skal have, ellers skal du have større strømforsyning, men brug Asusproben til at se om din spænding svinger for meget.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login