mboost-dp1
MySQL - PHP; NULL værdier
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har et lille problem der ikke rigtig er til at finde en løsning på.
Jeg skal filde en linie i min tabel, hvor det er nødvendigt at søge på en NULL værdi. Dette kan MySQL ikke rigtig lide, eller jeg skriver ikke det rigtige. Her er min quiry;
SELECT * FROM vinbase WHERE opt1='noget' AND opt2='NULL'
Den synes ikke rigtig at ville godtage NULL som en søgeværdi. Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre, eller skrive anderledes???
Jeg har en anden alternativ løsning, men den krever en del linier kode, og vil kreve langt mere CPU kraft, så den vil jeg helst ikke bruge!
Jeg skal filde en linie i min tabel, hvor det er nødvendigt at søge på en NULL værdi. Dette kan MySQL ikke rigtig lide, eller jeg skriver ikke det rigtige. Her er min quiry;
SELECT * FROM vinbase WHERE opt1='noget' AND opt2='NULL'
Den synes ikke rigtig at ville godtage NULL som en søgeværdi. Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre, eller skrive anderledes???
Jeg har en anden alternativ løsning, men den krever en del linier kode, og vil kreve langt mere CPU kraft, så den vil jeg helst ikke bruge!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.