mboost-dp1
Ny strømforsyning, men ingenting
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hejsa, jeg har lige fået ny strømforsyning og det hele gik fint da jeg satte den til.
Jeg satte den til at installere vista, og da jeg kom tilbage til maskinen skrev den noget med at bootmgr manglede.
Ok, tænkte jeg og slukkede da jeg ikke havde tid til at rode med det på det tidspunkt. Da jeg vil tænde den igen, starter den lige om i højst 1 sekund, hvor jeg kan høre at alle blæsere starte op. Men det hele slukker igen inden der når at ske noget overhovedet.
Jeg har taget alle harddiske fra og har kun grafikkort cpu og ram i bundkortet. Hvis jeg slukker direkte på strømforsyningen og tager stikket, kan jeg starte den i det ene sekund igen efter den har stået uden strøm i et minut eller noget.
Jeg har prøvet med en anden strømforsyning hvor jeg får samme fejl.
Min teori er at der er en kortslutning et eller andet sted. Jeg har pillet bundkortet ud og sat det i igen uden resultat. Mens jeg prøvede at installere vista rejste jeg mit kabinet op, uden at der skete noget af den grund på skærmen, men det kan vel ikke være det?
Er der nogle kloge hoveder der har en ide til hvad det kan være.
Mit system er som følger:
Amd athlon 64 3200+
k8n neo3-f bundkort
1 gb geil ram pc 3200
enermax liberty 400W
Ati 9700 128mb
Chieftec kabinet
Audigy 2 lydkort
Jeg satte den til at installere vista, og da jeg kom tilbage til maskinen skrev den noget med at bootmgr manglede.
Ok, tænkte jeg og slukkede da jeg ikke havde tid til at rode med det på det tidspunkt. Da jeg vil tænde den igen, starter den lige om i højst 1 sekund, hvor jeg kan høre at alle blæsere starte op. Men det hele slukker igen inden der når at ske noget overhovedet.
Jeg har taget alle harddiske fra og har kun grafikkort cpu og ram i bundkortet. Hvis jeg slukker direkte på strømforsyningen og tager stikket, kan jeg starte den i det ene sekund igen efter den har stået uden strøm i et minut eller noget.
Jeg har prøvet med en anden strømforsyning hvor jeg får samme fejl.
Min teori er at der er en kortslutning et eller andet sted. Jeg har pillet bundkortet ud og sat det i igen uden resultat. Mens jeg prøvede at installere vista rejste jeg mit kabinet op, uden at der skete noget af den grund på skærmen, men det kan vel ikke være det?
Er der nogle kloge hoveder der har en ide til hvad det kan være.
Mit system er som følger:
Amd athlon 64 3200+
k8n neo3-f bundkort
1 gb geil ram pc 3200
enermax liberty 400W
Ati 9700 128mb
Chieftec kabinet
Audigy 2 lydkort
hmmm.. pis pis pis. jeg har lige fået bundkortet tilbage fra rma, men jeg har da et andet bundkort jeg kan teste cpu i..
har lige testet med mit gamle bundkort. det virker fint. det kan da ikke passe at sådan et bundkort skal være så dårligt. kan det?
Jeg har jo sat det gamle bundkort i mange gange nu, uden at der er sket noget, så jeg jo næsten ikke gøre noget forkert.
kan det klares med en bios reset eller er det helt dødt?
Det er nummer 2 bundkort jeg har fået.
Jeg har jo sat det gamle bundkort i mange gange nu, uden at der er sket noget, så jeg jo næsten ikke gøre noget forkert.
kan det klares med en bios reset eller er det helt dødt?
Det er nummer 2 bundkort jeg har fået.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.