mboost-dp1
Ogg Vorbis Problemer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har et problem med film, hvor lyden er encoded i Ogg Vorbis. Det vil sige at lyden skratter, hakker og er utydelig. Selve billedet køre perfekt, så jeg regenr med at det er selve Ogg vorbis codecet der er problemer med. Jeg bruger ogg DirectShow 0.9.9.5. Kan det være mit lydkort/dennes driver der er problemet? Bruger det der er onboard på mit Asus A7N8X-Deluxe, altså det der er indbygget i Nforce2 Chipsettet.
det kan selvfølgeligt værre den klovn der har encoded filmen der har instillet det forkert således at lyden er elendig prøv evt med en anden fra en kilde du stoler på har styr på teknikken.
det kan også værre din afspiller der ikke vil kæde ogg pluginet prøv i en altilernativ afspiller.
Hvis MPlayer(www,mplayerhq.hu) ikke kan klare den er det nok filen den er gal med ellers er det driveren.
Det bør ikke værre lydkortet da dette ikke foretager decodningen men modtager enten wav/pcm eller midi strømme.
det kan også værre din afspiller der ikke vil kæde ogg pluginet prøv i en altilernativ afspiller.
Hvis MPlayer(www,mplayerhq.hu) ikke kan klare den er det nok filen den er gal med ellers er det driveren.
Det bør ikke værre lydkortet da dette ikke foretager decodningen men modtager enten wav/pcm eller midi strømme.
Jeg tror nu altså, at scherlund bruger windows, fordi OggDS er et codec til directshow (windows-only ting) til at håndtere .ogm filer.
Du kan prøve Media Player Classic (officiel side), som så vidt jeg husker har sin egen interne implementation af Ogg Directshow filtret. Derudover, så er det en rigtig lækker afspiller. Tænk WMP 6.4 med en masse ekstra funktioner og uden alt det bloat, der er i WMP 7.1 og frem ^_^.
Du kan prøve Media Player Classic (officiel side), som så vidt jeg husker har sin egen interne implementation af Ogg Directshow filtret. Derudover, så er det en rigtig lækker afspiller. Tænk WMP 6.4 med en masse ekstra funktioner og uden alt det bloat, der er i WMP 7.1 og frem ^_^.
Det er rigtigt at jeg køre WinXP. Har nu prøvet Media Player Classic, WMP 6.4, WMP 8.0 og Zoom Player uden held. Prøver at sætte mit gamle soundblaster Live kort i maskinen, bare for at udelukke den mulighed.
Har desuden prøvet med 5 forskellige filer fra forskellige kilder, med samme resultat.
skriver tilbage når jeg harfået det testet igen.
Har desuden prøvet med 5 forskellige filer fra forskellige kilder, med samme resultat.
skriver tilbage når jeg harfået det testet igen.
hmm, man må åbentbart kun rette sit indlæg 1 gang.
Ok nu virker det i alle de nævnte afspillerer med alle filerne.
Prøvede at sætte et nyt lydkort og det virkede. Mente ikke at det kunne være sandt, og tog det ud igen og nu virker det uden problemer.
Nogen gange kommer man ud for ting i computer verden som bare ikke kan forklares, men man skal bare lære at leve med det. :)
Tak til jer der har svaret på mit spørgsmål. Media Player Classic er nu blevet fast inventar i mit system.
Ok nu virker det i alle de nævnte afspillerer med alle filerne.
Prøvede at sætte et nyt lydkort og det virkede. Mente ikke at det kunne være sandt, og tog det ud igen og nu virker det uden problemer.
Nogen gange kommer man ud for ting i computer verden som bare ikke kan forklares, men man skal bare lære at leve med det. :)
Tak til jer der har svaret på mit spørgsmål. Media Player Classic er nu blevet fast inventar i mit system.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.