mboost-dp1

Opdatering af grafikkort bios? (SLI problem)

Gå til bund
Gravatar #1 - *Iceman
3. jul. 2005 22:25
Har lige købt endnu et POV 6600GT kort med det formål at køre det i SLI.

Nu har jeg så siddet hele aftenen og prøvet forskellige indstillinger, men ikke om jeg kan få det til at virke. Efter noget tids søgning på nettet, fandt jeg nogle som skrev at det krævede at kortene har samme bios version.

Nu viser det sig så, at mit først indkøbte kort har bios version nummer 5.43.02.16 og det nye kort har 5.43.02.46. Nu har jeg selvfølgelig også sendt en mail til butikken hvor jeg har købt kortet, men regner egentlig ikke med at de kan give mig en løsning på problemet.

Mit spørgsmål går så på, om det er muligt at lave en kopi af det nyeste korts bios og derefter flashe det gamle kort med den nye?

Har søgt en del på nettet, man har ikke fundet noget konkret. Sidder der et lyst hoved derude som har gjort i det, vil jeg meget gerne høre lidt om erfaringer osv.

Mvh

Poul
Gravatar #2 - GrapeWine
4. jul. 2005 07:08
På POV's hjemmeside kan du hente den nyeste bios og derefter flashe begge kort så de begge har den nye bios. Derefter burde det virke hvis ellers dit bundkort understøtter SLI.
Gravatar #3 - *Iceman
4. jul. 2005 08:01
Jeg synes umiddelbart ikke at kunne finde nogle bios opdatering på deres site. Har du eventuelt et link?

Den side jeg kender er Point of View
Gravatar #4 - *Iceman
4. jul. 2005 22:13
Nå..jeg har nu fået svar fra Point of View, og de vil giver ikke én muligheden for at downloade den nyeste bios.

"We don’t send out bios roms , because wrong handling can void the warranty of the card"

Men til gengæld har jeg også kontaktet SHG (hvor har købt begge kort - dog med nogle måneders mellemrum), og de lovede mig at bytte begge kort så jeg kan få mit SLI system op og køre.

Cadeau til SHG, hvis de holder deres ord - det er fandme service. Takker for svaret, og hvis andre støder på samme problem, så kræver det åbenbart den samme biosversion på begge kort - så meget for tanken om at kunne købe et kort og så senere købe endnu et, hvis man manglede midlerne til det.
Gravatar #5 - GrapeWine
5. jul. 2005 07:30
Hvis man googler lidt er det dog muligt at finde de flash filer man skal bruge. Ellers kan man lave et dump at den nyeste bios og skrive den ind i bios på det andet kort. Hvis man altså ikke er så heldig at have købt hos et ærligt firma som shg.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login