mboost-dp1

Opdatering af Windows XP

Gå til bund
Gravatar #1 - Steen
14. sep. 2004 20:07
Jeg har efterhånden måtte reinstalerer Win xp mange gange.
Er der ikke en måde så man kan gemme alle de opdateringer man har hentet en gang. Således at næste gang man skal reinstalerer Win XP, så behøver man ikke hente alle disse filer.

Er der en folder jeg kan gemme og blot genindlæse næste gang.
Gravatar #2 - tigertool
14. sep. 2004 20:15
Hvad med et ghost image?
Gravatar #3 - Steen
14. sep. 2004 20:29
Ghost er ok, men det kunne godt være at det var mere optimalt blot at gemme de filer der bliver hentet fra opdate. Ulempen med ghost er at det er alle filer på pcén der bliver gemt.

Jeg har intet imod at reinstalere min pc. Det taget bare så lang tid at hente opdateringerne.(min forbindelse til internettet er 256/128 da jeg boede i Valby og havde 10mbit/10mbit tog det ingen tid, derfor)
Gravatar #4 - tigertool
14. sep. 2004 20:35
Jamen et ghost image er jo faktisk en total installation samt konfig. af klienten som du ønsker det..

Men der findes også andre alternativer såsom MSI pakker..

Det er altid bare et spørgsmål om at finde ud af _hvor_ de 'nye' filer ligger. En løsning på dette kunne jo være at lave en beregning af data der ligger på klienten før installation - og efter, og herefter beregne forskellen :)

Sådan som jeg forstår det:
- Du installere windows
- Du henter opdateringer (via internet)

Du vil gerne:
- Installere windows
- Overføre opdateringer

Er dette korrekt?
Gravatar #5 - Steen
14. sep. 2004 20:44
Når jeg har hentet opdateringerne, tænkt eksempel " efter der er instaleret 2 ud af alle de filer jeg har hentet, genstarter jeg maskinen. 2 filer blev opdateret resten blev ikke. Jeg sætter win opdate igang igen. denne gang skal den jo ikke hente alle filerne, den finder ud af hvilke der er hentet og hvilke den mangler at instalerer. Så fortsætter win opdate med at opdateret maskinen. Disse filer jeg har hentet må ligge et sted på min maskine, men hvor, kan de gemmes, og kan jeg ved næste instalation blot lægge disse filer tilbage i den samme mappe. Når win opdate så kører vil den se at filerne er hentet og blot instalerer dem."
Gravatar #6 - tigertool
14. sep. 2004 20:48
Hvis du nu brugte Windows Update til at se hvilke opdateringer der anbefales til dit system og så hentede dem manuelt, en efter en? Kunne det løse dine problemer?

Herefter kunne du så give dig til at installere dem en efter en - så undgår du da at bruge en masse båndbrede, hvis det er det der er problemet :)

(Du burde kunne hente opdateringer manuelt her: http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?dis...
Gravatar #7 - Steen
14. sep. 2004 20:51
Jeg har hentet nogle af de store opdateringer og kører dem som du omtaler. Det ville blot være lækkert hvis det hele kunne køre lidt automatisk.
Gravatar #8 - tigertool
14. sep. 2004 20:54
Ja - men kan du ikke lave dem som en MSI pakke så? (Har aldrig prøvet at lave MSI pakker med opdateringer til et OS, men det burde da kunne lade sig gøre)
Gravatar #9 - Steen
14. sep. 2004 20:56
Hvad er MSI pakker!
Gravatar #10 - tigertool
14. sep. 2004 20:57
Gravatar #11 - tigertool
14. sep. 2004 20:58
Det er en smart windows måde at installere software på.
Gravatar #12 - Steen
14. sep. 2004 21:01
Ok og tak, jeg læser lige på dette og vender tilbage i morgen. Tak for hjælpen
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login