mboost-dp1
Operativsystem Amilo Xi 1526
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
HejJeg har problemer med min pc, for hver gang jeg prøver at installere en windows version, (undtagen min recovery cd) så kan den aldrig finde mine dreve, lissom jeg intet har på min pc og at der findes ingen dreve, Derfor vil jeg bede dem om at hjælpe mig så jeg kan enten installere Windows Xp Pro Engelsk, eller Mac, og forresten har prøvet Gparted, og formateret og det hele, og den har windows xp home nu, fra min recovery cd, men jeg vil gerne have mac på den, og dermed installere nyt, men den viser mig at der findes ingen dreve og der er tom vindue, har screenshots, og når jeg vil installere engelsk pro,(bare prøvet at installere) så kommer en tor blå fejlskærm frem og den kan ikk gå videre, HJÆLP !
Du kan umiddelbart ikke installere Mac OS X på din maskine... Altså, det er teknisk muligt med nogle hacks, men det kan ikke anbefales.
Udover det giver din post ikke meget mening.
Udover det giver din post ikke meget mening.
ja men det er ikke det jeg mener, ville bare gerne høre hvorfor jeg ikke kan installere engelske versioner f.eks. min vens media center edition
Det er sikkert fordi at de nødvendige drivere er integreret i din recovery cd.
Det man oftes plejer at gøre er at have en diskette med driverene og så indlæsse dem under opstarten af installationen.
Men da det ikke er sikkert at du har et diskettedrev til din bærbar, så vil jeg anbefale at du prøver at integrere driverne i din xp installations cd.
Dette kan gøres med et program så som nlite.
Det man oftes plejer at gøre er at have en diskette med driverene og så indlæsse dem under opstarten af installationen.
Men da det ikke er sikkert at du har et diskettedrev til din bærbar, så vil jeg anbefale at du prøver at integrere driverne i din xp installations cd.
Dette kan gøres med et program så som nlite.
kan du give mig en slags guide hvordan jeg gør det så jeg ikk kikser i noet ?? fordi jeg er træt af at det kun er xp home jeg kan have på
punkt 1: kopier din xp-pro cd til din harddisk
punkt 2: start nlite, og vælg i386 mappen i det du lige har kopoieret
punkt 3: vælg "make bootable" og "add drivers"(eller sådan noget)
punkt 4: tilføj de nødvendige drivere
punkt 5: vælg "make iso"(eller sådan noget)
punkt 6: afslut
punkt 7: brænd den iso fil der lige er blevet lavet
Herefter burde det virke, men jeg giver igen garantier for at jeg har husket de rigtige indstillinger da jeg nok har fået lidt at drikke her til aften :)
punkt 2: start nlite, og vælg i386 mappen i det du lige har kopoieret
punkt 3: vælg "make bootable" og "add drivers"(eller sådan noget)
punkt 4: tilføj de nødvendige drivere
punkt 5: vælg "make iso"(eller sådan noget)
punkt 6: afslut
punkt 7: brænd den iso fil der lige er blevet lavet
Herefter burde det virke, men jeg giver igen garantier for at jeg har husket de rigtige indstillinger da jeg nok har fået lidt at drikke her til aften :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.