mboost-dp1

Opsætning af FTP/Web-server

Gå til bund
Gravatar #1 - SilvaxX
15. maj 2004 16:02
Jeg har tænkt en del over at sætte min egen server op, da jeg er træt af at betale kassen for at få like 200 mb på et eller andet lejet hotel. Serveren skal fungere som FTP & Web-server og da jeg koder ASP, vil det mest naturlige vel være at vælge en Windows platform med IIS installeret.

Men hvilke krav stiller sådan noget til ting som ram og cpu? Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg sætter serveren op?

Gi mig nogle hint, hvis I har nogle :)
Gravatar #2 - amokk
15. maj 2004 22:44
det kræver ikke det store, har kørt med en P2 300 MHz med 192 MB RAM i mange år, på en ADSL, og den har kørt IIS, FTP, mail, PHP, mysql osv

men vil anbefale dig en lidt større maskine, og så Windows Server 2003, den kører virkelig godt i forhold til Win2k
Gravatar #3 - SilvaxX
16. maj 2004 00:31
Dvs en AMD K2 450 mhz med 256 mb ram, og en ADSL-linie like 1024/512 ville være tilstrækkeligt til ISS med Win2k3?

Regner med at få omkring 500 unikke hits om ugen, men med et forbrug noget over hvad der normalt skal bruges ved en side, da min side næsten udelukkende kommer til bestå af billeder & film der skal kunne downloades.
Gravatar #4 - amokk
16. maj 2004 00:42
det ville være ganske fint... som du nok kan regne ud er det ikke datatrafikken der bliver et problem, når der nu kun er 512 kbit upload

det hedder godt nok en AMD K6... men jeg ved ikke hvor stabil den er som server, det må komme an på en prøve...

og så hedder det i øvrigt IIS, ikke ISS... sidstnævnte er et rengøringsfirma...
Gravatar #5 - SilvaxX
16. maj 2004 13:55
Det hedder faktisk en AMD K6-II, skrev bare forkert. Jeg gir den en prøve, så må vi se hvad den dur til. Og IIS hedder det nemlig ja, sådan er det når det går lidt stærkt og er lidt sent :)

Tak for rådene i hvert fald :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login